Mobilní Metro.cz

Doprava, provoz, auto, silnice, magistrála, rychlost, omezení, čtyřicítka

Doprava, provoz, auto, silnice, magistrála, rychlost, omezení, čtyřicítka | foto: Petr Topič, MAFRA

Po magistrále osmdesátkou. Zrychlení se ale nelíbí všem

Vydáno 13.01.2016
Osmdesátka je zpět. Řidiči se radují, místní se zlobí. V roce 2007 si lidé bydlící v Michli v Praze 4 podél Severojižní magistrály mysleli, že zvítězili. Soud dal lidem z okolních domů za pravdu a vynesl rozsudek – Praha je musí přestat obtěžovat nadměrným hlukem.

Město místo nákladných protihlukových opatření na magistrále pod jejich okny zavedlo padesátku. Lidem to ale kýžený klid nepřineslo. Navíc reakce rozhněvaných řidičů na sebe nenechala dlouho čekat. Na Facebooku vznikla iniciativa, která radila řidičům, aby troubili lidem, kteří se s Prahou soudili, pod okny. A to nejlépe v noci.

Teď značka s padesátkou zmizela. Na magistrále mezi Pankrácí a Jižní spojkou mohou řidiči opět jezdit rychlostí až 80 kilometrů v hodině.

„Pominul totiž důvod omezení, tedy hluk z projíždějících aut,“ uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek. „Vzhledem k položení nízkohlučného povrchu vozovky, výstavbě protihlukové stěny a dokončení protihlukově působící budovy je omezení rychlosti na 50 kilometrů v hodině zbytečné,“ doplnil Dolínek.

Podle něj zrušení rychlostního omezení uleví řidičům, kteří na široké a přehledné silnici museli jezdit nesmyslně pomalu, i lidem bydlícím v okolí, protože by mělo dojít ke snížení objemu zplodin kvůli plynulejší dopravě. Místní i radnice ale s opatřením nesouhlasí.

„Změny povedou ke zhoršení kvality bydlení v oblasti. Město s námi změnu vůbec nekonzultovalo,“ zlobí se třeba starosta Prahy 4 Petr Štěpánek.

Podle starosty je změna selháním Dolínka, který o celé věci ani neinformoval radu města.

S opatřením nesouhlasí ani organizace Automat, která se dopravou v Praze dlouhodobě zabývá. „Podle nás je zvýšení rychlosti krokem zpátky, jde proti dlouhodobé strategii humanizace Severojižní magistrály,“ řekl ČTK Vratislav Fille.

Část protihlukových stěn chybí

Speciální povrch vozovky ani protihlukové bariéry podle něj nepomohou. „Hluk bude nepochybně vyšší, navíc jsou místa, třeba v dolní části Jihlavské ulice, která protihlukovými stěnami chráněna nejsou vůbec,“ dodal. Podle něj měl magistrát spíše přistoupit ke zúžení jízdních pruhů.

Stejné opatření plánuje město udělat i jinde, kde je omezena rychlost. Magistrát bude s odborníky a dopravními policisty diskutovat o dalších místech, kde by se mohla rychlost zvýšit.

Sdílet článek

Komentáře