Nové semafory se objeví například na magistrále. Ilustrační snímek | foto: ČTK

Po zprovoznění tunelu Blanka přibudou v Praze nové semafory a přechody

  • 121
Některá místa v Praze by měla být po zprovoznění tunelového komplexu Blanka bezpečnější. V metropoli přibudou nové semafory, přechody pro chodce, někde budou zúženy silnice. Tak vypadá materiál, který by měli projednat radní. Zatím však není jasné, kdy. Tunel Blanka má být zprovozněn na jaře příštího roku.

Nové semafory by se měly objevit například na magistrále. Nově budou na křižovatkách s Jižní spojkou, ulicí Na Strži a Lounských, další dva budou stát na rohu Wenzigovy s Legerovou i Sokolskou ulicí na Vinohradech.

Přechod pro chodce se semaforem nově povede přes Legerovu ulici na křižovatce s Rumunskou. Umístěn bude přímo proti chystanému výtahu ze stanice metra I.P.Pavlova. Nový semafor bude také na Liberecké v křížení s Davídkovou ulicí, a to ve směru do centra.

Zklidnit by se měl i prostor u ústí ulice Jugoslávské na náměstí I.P.Pavlova. Tady vznikne nový přechod před tramvajovými zastávkami.

U Národního muzea na Václavském náměstí by pak měla být do budoucna takzvaná muzejní oáza. Tady vzniknou přechody přes magistrálu směrem k Vinohradské, druhý pak přímo před muzeem od kašny k soše svatého Václava.

"Dále vznikne přímé a bezpečné obousměrné napojení pro cyklisty mezi Václavským náměstím a Vinohradskou ulicí," píše se v materiálu. Podrobný seznam a harmonogram prací by měl být znám příští rok.

Odborníci posoudí cyklopruhy i zklidnění dopravy

Zúžení komunikace by se mělo týkat Žitné ulice v Praze 2, a to v místě, kde ústí na Karlovo náměstí. Tady ubude jeden jízdní pruh. Zmíněná  úprava bude zároveň součástí první fáze rozsáhlé revitalizace Karlova náměstí, která se uskuteční v roce 2014.

Praha nechá prověřit i další kroky, ke kterým by mohlo po zprovoznění tunelu Blanka dojít. Mezi nimi je kupříkladu zavedení dopravních opatření pro bezmotorovou dopravu na magistrále v úseku mezi Vyskočilovou a Hlávkovým mostem, kde odborníci posoudí, zda by tu mohl být pruh pro autobusy MHD a cyklopruh.

Další zvažovanou možností je zklidnění dopravy na Malé Straně a na Smetanově nábřeží. Na Malé Straně by mohl být zrušen průjezd tranzitní dopravy z Újezdu na Klárov - to znamená, že by byl zakázán průjezd Valdštějnskou, Tomášskou nebo Letenskou. Odborníci by rovněž měli posoudit, zda je možné pro tranzitní dopravu uzavřít Smetanovo nábřeží.

Tunel Blanka se začal stavět v roce 2007. Komplex tunelů měří 5,5 kilometru, jeho součástí je nejdelší souvislý ražený tunel v Česku dlouhý až 2,23 kilometru. Předběžně by mělo vybudování celého komplexu tunelů stát 36 miliard korun.

Podívejte se, jak to v budoucím tunelu Blanka vypadalo v září 2012:

28. září 2012