Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podnikatelům chybí sebevědomí, říká Tomáš Čupr, zakladatel Slevomatu a DámeJídlo

  11:07aktualizováno  11:07
Tomáš Čupr je úspěšný český podnikatel, investor a především zakladatel společností, jako jsou Slevomat, DameJidlo.cz či Rohlik.cz, ze kterých se po jejich založení staly okamžité hity. Ačkoliv nedokončil vysokou školu a své první pracovní zkušenosti zpočátku sbíral v továrnách ve Velké Británii, dnes zákazníci v jeho rok a čtvrt staré internetové firmě pro nákup potravin až do domu, Rohlik.cz, utrácejí tři sta milionů korun ročně.

„Českým podnikatelům chybí sebevědomí,“ říká čtyřiatřicetiletý Tomáš Čupr. | foto: Archiv Tomáše ČupraMetro.cz

Kde se zrodil nápad na založení vašich projektů?
U Slevomatu byly inspirací podobné slevové portály v zahraničí, v případě DameJidlo.cz a Rohlik.cz už byla inspirací spíš moje osobní potřeba, někdy říkám, že jsem si je vymyslel pro sebe. Před rozjezdem DameJidlo.cz nebylo moc na výběr, co si nechat dovézt z­ restaurace domů. Tento projekt vše sjednotil na jednu stránku a k tomu jsme přidali vlastní logistiku.

Každý váš projekt s sebou přinesl řadu odpůrců..
Záleží na tom, odkud kritika přichází. Nejdůležitější je pro mě kritika od zákazníků, protože to jsou lidé, kteří mi dávají své peníze. Myslím ale, že mé projekty žádné vážné odpůrce nemají. Není ani důvod, jsou to služby, které lidem šetří čas a­ snaží se poskytnout špičkový servis.

Jak jsou na tom podnikatelé u nás?
Myslím, že v Česku je spousta chytrých, schopných lidí. Takových, kteří mohou budovat firmy na světové úrovni. Jen mám pocit, že si toho ještě nejsme tolik vědomí, trochu nám chybí sebevědomí. Čím víc se budeme srovnávat se světem, tím rychleji nám dojde, jaké možnosti tu máme.

Jaký je váš recept na úspěch?
Tvrdá práce a jasná vize. Dobrých nápadů je všude spousta, ale dotáhnout je k­ úspěchu, to je dřina, která jen není navenek tolik vidět. A ­také skvělí kolegové. Bez nich bych se já rozhodně nedostal tam, kde jsem a kam chci směřovat.

Jakým způsobem si vybíráte pracovní kolektiv?
Každá firma, Slevomat, DameJidlo.cz i Rohlik.cz, má svůj tým. Pro každou společnost logicky stavím nový. Na začátku se lidé střídají hodně, což je dané tempem, kterým úspěšné internetové firmy rostou. Taky moc nevěřím na to, že při pohovoru jde zjistit, jaký člověk je.

Ukáže se to až při každodenním chodu firmy. Takže lidi vybírám hodně podle citu, samozřejmě se koukám i na zkušenosti, a pak záleží, jak se osvědčí.

Co vás osobně nejvíce těší na vaší práci?
Baví mě budovat firmy, které lidem zlepšují život. Díky nákupům potravin online ušetříte tři hodiny času týdně, které pak můžete věnovat, čemu chcete. Můžete si odbýt jiné povinnosti, trávit čas s rodinou nebo prostě odpočívat - ale nemusíte jezdit do supermarketu, ztrácet čas mezi regály, strkat se s lidmi a pak čekat ve frontě.

Jak vlastně vypadá váš běžný den?
Volného času mám málo. Snažím se ho trávit se svou ženou lékařkou, která je také hodně vytížená. Rád taky čtu příběhy zajímavých lidí, inspiruje mě to. A vůbec se snažím vzdělávat.

Autor: Metro.cz


Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.