Na "garanci nižší ceny oproti jiným dodavatelům" slyšela také Jarmila Veselá z Prahy a proto od svého dodavatele přešla k firmě Energetické centrum. Loni ji pak za odběr 44 kubíků plynu přišel účet na tři a půl tisíce. "Protože jsem nikdy předtím tak vysokou částku za kubík plynu neplatila a navíc jsem zjistila že ji tvoří především poplatky, obrátila jsem se na svého dodavatele," napsala Jarmila Veselá. Od něj se však dozvěděla jen to, že garance se nevztahuje na stálé měsíční poplatky. A těch může být mnoho: za uzavření smlouvy, za vystavení faktury, případně za další služby.
Buďte ostražití před vykutálenými podomními obchodníky
"V tomto případě došlo pravděpodobně k navýšení nebo nesprávnému oznámení fixní platby za služby obchodníka," sdělil mluvčí Energetického regulačního úřadu Jiří Chvojka. "Po prostudování smlouvy by paní měla zjistit, zda má obchodník na podobné účtování ceny nárok, zvážit změnu obchodníka a případně podat na něj stížnost přímo k nám," dodal Chvojka. Regulátor také varuje před praktikami podomních obchodníků, kteří klientům zamlčují informace, a ti pak zjišťují, že musí například platit aktivační nebo deaktivační poplatky za předčasné ukončení smlouvy.
OdcházímJak se rozloučit s dodavatelem? Záleží na typu smlouvy:
|