Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Jan Strouhal, MAFRA

Léto končí, ale letní uzavírky se v Praze protáhnou až do září

  • 18
Prázdniny sice pomalu končí, ale práce na pražských silnicích zdaleka neustávají. Některé uzavírky budou pokračovat až do září, jako například rekonstrukce Nuselského mostu, nebo oprava Štěrboholské spojky. Do některých míst se silničáři dokonce po roce vrátí.

Praha již tradičně využila prázdninových měsíců, kdy je v metropoli nejméně aut, k opravám poškozených silnic či pod nimi uloženého vedení vody a plynu.

Řidiče proto přes léto v metropoli zdržovaly uzavírky a na řadě míst se tvořily kolony. Nejčastěji si v nich řidiči postáli v Dejvicích nebo třeba na Smíchově. Překvapily je ale i nečekané práce na již loni opravené Novodvorské ulici.

Opravy, které čekají Prahu do konce roku

  • Silničáři stále pracují na rekonstrukci Nuselského mostu. Až do konce roku na něm bude uzavřen pravý pruh ve směru z centra.
  • Do konce září bude TSK opravovat i Spořilovskou ulici ve směru do centra, kde silničáři mění ložnou vrstvu vozovky.
  • Stejně tak potrvá do konce září i oprava Štěrboholské spojky ve směru z centra.
  • Na podzim by se měla začít budovat protihluková stěna na magistrále, konkrétně v ulici 5. května v úseku mezi křižovatkami s Vyskočilovou a Michelskou ulicí. Práce na průhledné 8 metrů vysoké a 650 metrů dlouhé akustické bariéře by měly začít v říjnu. Stavba by měla trvat do května příštího roku.
  • Po ukončení výběrového řízení by v listopadu mohla být zahájena rekonstrukce ulice Přátelství v úseku od okružní křižovatky v Uhříněvsi až po hranice Prahy. Silničáři tam na vozovku položí nový nízkohlučný asfalt a opraví i okolní chodníky a zastávky autobusů. Ukončení této stavby je zatím plánováno na červen příštího roku.
  • V Korunovační ulici silničáři mění dlažební kostky za tichý asfalt a stavějí nový most přes železnici. Hotovo budou mít nejdříve v prosinci.
  • TSK buduje zcela novou mostní konstrukci. Konkrétně přes potok Botič v Nuselské ulici. Tramvaje i auta proto již dnes komplikovaně projíždějí Nuslemi a Michlí. Práce budou na mostě a v okolních ulicích pokračovat až do listopadu.

Ač léto za pár dní končí, je již dnes jasné, že některé uzavírky budou pokračovat i na podzim. Platí to například o opravě Korunovační ulice, ve které silničáři mění dlažební kostky za tichý asfalt a staví nový most přes železnici. Hotovo budou mít nejdříve v prosinci.

Nedostatek objízdných tras z Dejvic na Letnou již dnes způsobuje velké dopravní komplikace v Praze 6, zejména v oblasti Vítězného náměstí. Technická správa komunikací (TSK) se snaží tamní situaci zachraňovat tím, že upravuje světelnou signalizaci na křižovatce u Prašného mostu tak, aby se zvýšila propustnost dopravy z Dejvic do centra. Místní obyvatelé však z komplikací pochopitelně nadšení nejsou. „Je sice hezké, že magistrát zkouší něco dělat, ale normální je mít při spuštění stavby nachystané objízdné trasy,“ říká František Stárek, kandidát do Senátu za Prahu 6.

Podle náměstka primátorky Petra Dolínka (ČSSD) se však bohužel v této lokalitě žádné takové trasy nenabízejí. Situace se v Praze 6 zřejmě ještě citelně zhorší s příchodem září, kdy se do metropole vrátí studenti a skončí období dovolených.

Firma rozkopala nový asfalt

Řidiči se však s omezením v ulicích nemuseli potýkat jen proto, že bylo potřeba dané komunikace opravit kvůli jejich dlouhodobému opotřebení. K nemilému překvapení řidičů pracovali silničáři i na Novodvorské ulici, která přitom prošla rekonstrukcí již loni. Letos se na ni však nečekaně vrátili a znovu rozkopali ani ne rok starý asfalt kolem kanalizačních poklopů u středové čáry.

Na vině byla podle TSK nekvalitní práce firmy Silnice Group, a. s., která loni opravu prováděla a do vozovky nesprávně uložila kanalizační poklopy. Firma proto musela v rámci záruční lhůty chybu napravit. Podle TSK již práce na silnici ukončila. „Došlo ke srážce z ceny díla a zhotovitel provedl opravy zcela ve své režii,“ říká Barbora Lišková, mluvčí TSK.

Podle dopravního odborníka z ČVUT Petra Moose by však měl investor stavby, tedy TSK, závady odhalit předtím, než se začne silnice znovu využívat. Následné výspravy podle něj totiž mohou při použití odlišného materiálu způsobit ve vozovce praskliny. „Je ale možné tyto závady odstranit i tak, aby to nemělo na kvalitu povrchu negativní dopady. Doufejme, že se tak stalo i v tomto případě,“ dodává Moos.

Podle TSK k podobné situaci dochází jen velmi zřídka. „Mimo Novodvorskou ulici nemusela TSK v posledních dvou letech uplatňovat záruční opravy na žádné jiné stavbě,“ dodává mluvčí Lišková. Pokud se objevily nějaké nedostatky a závady, odhalily je prý již kontroly při přejímacím řízení a dodavatel je ihned odstranil.

O výmolech napište

Pokud víte o neupravovaných, nebo špatně zrekonstruovaných silnicích ve svém okolí, pište na adresu Jakub.Heller@mfdnes.cz. Pokud bude možné, přidejte do příloh fotodokumentaci kritického místa.