Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha 1 chce zajistit parkovací místa především pro své obyvatele, na úkor návštěvníků

  12:31aktualizováno  12:31
Praha 1 nechce, aby na jejím území parkovali se svými auty lidé, kteří v centru města nebydlí. Metropole ovšem nemá jednotný parkovací systém, a tak se zaparkované vozy pouze přesouvají z jedné městské části do druhé. Praha 1 by se proto do budoucna měla stát víceméně rezidentní zónou.

Praha 1 plánuje zlepšit situaci kolem parkovacích míst pro své obyvatele. Ilustrační foto | foto: Petr Lemberk, MAFRA

"Zóny placeného stání jsou určené návštěvníkům. Taková parkovací místa nechceme rozšiřovat na úkor rezidentů, dá se říct, že spíše naopak," řekl radní Jiří Veselý, který má v Praze 1 na starosti dopravu. Podle svých slov ale neplánuje ani rušení míst, kde mohou parkovat návštěvníci centra.

"Jsme městská část Praha 1 a naším hlavním úkolem je starat se o občany Prahy 1. Všechny naše kroky budeme proto dělat v jejich prospěch," doplnil Veselý. Do konce roku by prý rád stihl vytvořit dalších třicet parkovacích míst právě pro obyvatele své městské části. Konkrétně na Novém Městě a na Malé Straně.

Na Václavském náměstí parkovací místa ubydou

V současné době je v centru metropole více než šest a půl tisíce míst pro rezidenty a podle radního Veselého jsou víceméně obsazená.

Kde se však počítá s úbytkem prostoru pro obyvatele první městské části, je Václavské náměstí. Po rekonstrukci by se současný počet parkovacích míst z více než dvou set zmenšil na padesát, pouze třicet z nich by sloužilo místním lidem.

Starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký (TOP 09) se navíc brání stavění parkovacích domů nebo velkokapacitních podzemních garáží. "Koncentrace velkého počtu parkovacích míst na jednom místě v centru města bude akorát přitahovat auta z venku, která tu nechceme," říká Lomecký.

Parkování musí radnice řešit společně

Snaha první městské části zbavit se "nerezidentních" motoristů může problémy s parkováním přenést na okolní městské části.

"V Praze 5 parkují mimo jiné lidé, kteří v centru kvůli zónám auta neodstaví. Problém se nevyřeší, dokud nebude existovat pro všechny části města společný plán," říká Radek Klíma, starosta Prahy 5, která s první městskou částí bezprostředně sousedí.

Na způsobu řešení jednoho z největších problémů metropole se s ním shoduje starosta čtyřky Pavel Horálek. I on řeší ve své městské části nápor aut ze středních Čech i okrajových částí hlavního města. "Pokud se parkování řeší v městských částech jednotlivě, je to nekoncepční a vždy to bude jen přesouvání problému," dodává Horálek.





 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Manželé Havlovi a Ondřej Kobza otevírají na týden veřejnosti částečně...
VIDEO: Střechu Lucerny zakryla dřevěná podlaha, připomíná palubu parníků

Nový výhled na Prahu po sedm dní nabídne terasa Paláce Lucerna, kterou má pronajatou kavárník Ondřej Kobza. Během rekonstrukce se proměnila celá střecha,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 v Praze

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Elektrobus SOR EBN 11 jezdil na pravidelné lince pražské MHD.
Praha vyzkouší elektrobusy dobíjené z troleje, nejlépe je otestuje zima

Do Prahy se aspoň na čas vrátí v určité podobě trolejbusy. Dopravní podnik chce totiž v rámci testování elektrobusů vyzkoušet jejich dobíjení za jízdy přes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.