Radnice chce zúžit Legerovu ulici. Ilustrační foto

Radnice chce zúžit Legerovu ulici. Ilustrační foto | foto: iDNES.cz

Praha 2 chystá pěší zónu a zelenou magistrálu, rozhodne ale magistrát

  • 7
Koalice ODS, ČSSD a Strany zelených na Praze 2 chce v následujícím volebním období stihnout hned několik velkých projektů. První na řadu má přijít zklidnění a "zazelenění" magistrály, pak vybudování bezbariérových vstupů do metra a pěší zóna pod náměstím Míru.

Prvním plánem koalice je zazelenění jednoho pruhu silnice v Legerově ulici. Začít by se mělo odstraněním provizorních betonových zátarasů, které v současné době ulici zužují.

"Místo nich by tam mohl být travnatý pruh se stromy a parkovacími místy. Legerova tak konečně začne vypadat normálně. Zelený pruh v prostoru chodníku tam dnes být kvůli inženýrským sítím nemůže. Na nevyužívaném pruhu silnice už by to ale šlo," řekl zastupitel Michal Uhl, podle kterého by se úprava mohla provést během příštího roku. Konečné rozhodnutí je ale na magistrátu. "Nečekám, že by to neprošlo," dodal.

Stejně bezproblémové by podle Uhla mělo být schvalování zúžení Sokolské před Lékařským domem o jeden pruh ze současných čtyř na tři. "Týkalo by se to levé strany ulice," uvedl Uhl. To je krátkodobý plán. Dlouhodobý jde ještě dál. "Líbilo by se nám, aby v každé z těchto dvou ulic auta jezdila jen ve dvou pruzích," vyjmenoval zastupitel.

První bezbariérový vstup do metra bude na I. P. Pavlova

Zpřístupnit stanice I. P. Pavlova, Náměstí Míru a Karlovo náměstí rodičům s kočárky a tělesně postiženým - to je další cíl, za který chce radnice lobbovat. Záleží ale hlavně na dopravním podniku a magistrátu, který stavbu výtahů platí.

Podle mluvčí dopravního podniku Ilony Vysoudilové by první na řadě měla být stanice I. P. Pavlova, kde na rohu ulic Rumunská a Legerova vznikne druhý vestibul s výtahem. Stavět by se mělo příští rok.

Výtah do stanice Náměstí Míru dopravní podnik plánuje až v souvislosti se stavbou čtvrté trasy metra D. "Šlo by to i jinak a rychleji. Snažíme se dopravní podnik přesvědčit, aby pro potřeby cestujících zprovoznil alespoň nákladní výtah," vysvětlil místostarosta Prahy 2 Václav Vondrášek. Zatím se to ale radnici příliš nedaří.

Stanice Karlovo náměstí by měla být bezbariérová do konce roku 2015.

O pěší zóně pod náměstím Míru rozhodne magistrát

Radnice by chtěla také zúžit prostor pro auta a místo něj vytvořit na prostoru mezi náměstími I. P. Pavlova a Míru pěší zónu. "Snažili jsme se to prosadit už za minulého vedení magistrátu. Ale nebyla snaha vyjít nám vstříc. Třeba bude nové vedení vstřícnější," doufá Vondrášek.