Právě v okolí metra se totiž každý den hromadí v Praze 4 nejvíc mimopražských automobilů. Proto chce radnice začít řešit problém s parkováním nejdřív tam.
Další novinkou by mělo být v Praze 4 zavedení takzvaných aktivních parkovacích zón. O tom, kde konkrétně budou, by měli rozhodnout sami obyvatelé čtyřky. "V případě úspěšné realizace jim pak bude nabídnuta možnost koupit si parkovací kartu nejen pro místo trvalého bydliště, ale například i pro parkování v blízkosti práce," řekl místostarosta Prahy 4 Jiří Bodenlos.
Systém modrých parkovacích zón, který dnes funguje v několika pražských městských částech, je založen na nutnosti koupit si za 700 korun celoroční parkovací kartu, která se vztahuje na celé území městské části.
Prahy 4 nabídne levnější parkovací kartu jen pro určitou lokalitu
"U nás by si majitel auta koupil například za 200 korun kartu na celý rok pro domácí parkování a za dalších 200 korun parkování v zóně u Pankráce, kde pracuje," popsal navrhovaný systém Bodenlos.
Podle svých slov by byl rád, kdyby se se zaváděním zón začalo už letos a dokončeno bylo v roce příštím. Zároveň si ale prý uvědomuje, že jde o zásadní rozhodnutí, které vyvolá řadu diskusí nejen mezi samotnými obyvateli, ale i odborníky.
S novým systémem ale musí souhlasit v první řadě magistrát hlavního města. Zabývat se jím bude pracovní skupina, která kvůli rozšíření parkovacích zón vznikne.
"Skupina posoudí, zda současný systém upravíme, či nikoliv. Pokud by úpravy byly rozumné a přinesly výsledky, byl bych pro. Bude to ale chtít diskusi," řekl ČTK náměstek pražského primátora Josef Nosek. Změny tak podle něj nelze očekávat dříve než ve druhém čtvrtletí letošního roku.