Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha 5 si za Jančíka platila průzkumy i předpověď dostupnou na webu

  14:33aktualizováno  14:33
Audit hospodaření bývalého vedení Prahy 5 v čele s exstarostou Milanem Jančíkem (ODS) ukázal, že si městská část nechávala předpovídat počasí nebo měla vlastní průzkumy veřejného mínění. Na internetu je přitom o počasí spousta dostupných informací a navíc úplně zdarma.

Bývalý starosta Prahy 5 Milan Jančík | foto:  David Neff, MAFRA

Předpověď počasí a často politicky zaměřené průzkumy stály smíchovskou radnici každý měsíc téměř sto tisíc korun. A proč za to radnice utrácela?

"Praha 5 počasí zveřejňovala na svém webu," vysvětloval bývalý místostarosta Lukáš Herold (ODS) a podotkl, že kdyby úřad neplatil za vlastní zpracování předpovědi, platil by za přebírání informací.

Jen pro srovnání: Horská služba v Jizerských horách, pro kterou je předpověď mnohonásobně důležitější, za informace o počasí neplatí. Nové vedení smíchovské radnice, které vystřídalo ODS, už smlouvu zrušilo.

Každý měsíc stále stejný průzkum - za 80 tisíc

Ještě vyšší sumu, 80 tisíc měsíčně, platila Praha 5 několik let za to, aby zjistila, koho by lidé volili a co si myslí o tehdejším starostovi Milanu Jančíkovi. "Průzkum byl zaměřený politicky," řekla mluvčí městské části Jana Skalová. A starosta Radek Klíma (TOP 09) dodal: "Pikantní bylo, že z něj těsně před volbami vyplynulo, že tu s přehledem vyhraje ODS. Ta však prohrála."

Bývalý místostarosta Herold by průzkumy nedělal, kdyby o tom tehdy rozhodoval sám. "Nicméně to nepovažuji za něco hrůzostrašného. Dělali jsme je, abychom zjistili, co obyvatele trápí," objasňoval. I s průzkumy chce vedení města skončit, to ale nepůjde tak lehce.

"Smlouvu je těžké vypovědět a také nemůžeme změnit politické okruhy otázek třeba na to, zda lidé chtějí farmářské trhy. Už to ale řeší právníci a na podzim by měl být kontrakt ukončen," slíbila mluvčí.

Novému starostovi se také nelíbila další smlouva z éry jeho předchůdce Jančíka. Za vlastní časopis měl totiž úřad platit ročně 4,5 milionu korun. "My jsme to zrušili a ve výběrovém řízení jsme našli firmu, která to dělá za 1,8 milionu," uvedl Klíma.

Možná padnou i trestní oznámení

Bývalé vedení si myslí, že skoro třímilionový rozdíl v ceně způsobilo zmenšení obsahu o šestnáct stran. "Jestli po čtyřech letech došlo k novému výběrovému řízení a někdo dal jinou, levnější cenu, neviděl bych v tom žádný zásadní problém," obhajuje sebe i kolegy Herold.

Zatím jsou veřejné jen některé výsledky jednoho ze tří auditů hospodaření Prahy 5. "Až budou hotové, vyplynou z nich závažné věci, kvůli kterým dojde patrně na trestní stíhání," zdůraznil Klíma. Další výsledky úřad zveřejní v červenci a v srpnu. Chce prozkoumat například smlouvu se společností Pražská energetika na 177 milionů korun.





 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nehoda popelářského auta v pražské Doupovské ulici. (26. prosince 2011)
V serpentinách na Kladensku se převrátilo popelářské auto, dva zranění

V serpentinách u obce Libušín na Kladensku sjelo popelářské auto ze silnice a převrátilo se na bok. Záchranáři na místě ošetřili dva muže.  celý článek

(Ilustrační snímek)
Vlaky přestanou jezdit mezi Prahou a Hostivicí, nahradí je autobusy

Od pondělní půlnoci přestanou jezdit vlaky mezi pražským Masarykovým nádražím a Hostivicí. Kvůli výlukám je až do 3. září nahradí autobusy.  celý článek

Rostislav Polášek se snaží tým rychle doplnit o zkušené lékaře. Zatím ale...
Liberecké nemocnici chybějí kardiologové, na pomoc jezdí lékaři z Prahy

Nemocnici v Liberci chybějí kardiologové. O nemocné se sem jezdí proto starat lékaři z Prahy. I přesto ale musejí některé pacienty záchranáři převážet do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.