Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha 5 chce zúžit dopravní tepny, snaží se o odliv řidičů z centra

  14:04aktualizováno  14:04
Praha 5 chce omezit významné dopravní tepny. Jízdní pruhy mají zmizet na Strakonické, dopravní změny jsou plánovány i na Radlické, Hořejším Nábřeží a V Botanice. Rada městské části tím chce odradit řidiče od cest přes centrum a ulevit tak městské části. Změny by možná mohly přijít s otevřením Blanky.

Dopravní omezení na Strakonické - ilustrační snímek. | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Otevření Blanky možná nebude v září jediná dopravní novinka, kterou Prahu čeká. Rada městské části Prahy 5 schválila opatření pro hlavní dopravní tepny v úterý 14. července. Nyní záleží na radě hlavního města Prahy, zda postup schválí.   

Jízdní pruhy se mají zúžit hlavně na Strakonické, další dopravní omezení pak čekají také na Hořejším nábřeží, V Botanice a v Radlické - ta by však neměla být tak rozsáhlá jako na Strakonické, jedná se o změnu jízdních prahů a úpravu řazení před křižovatkami.

„Naším cílem je, aby řidiči Smíchov nezacpali. Zprovozněním Blanky vznikne další silnice pro auta. Pokud se stávající silnice neomezí hned, řidiči budou mít více šancí, jak se do centra dostat, budou více jezdit a doprava směřující do centra by vzrostla. Chceme zaškrtit příjezdy. Naopak předpokládám, že Smíchovu se uleví,“ míní radní pro dopravu Prahy 5 Petr Hnyk.

Strakonická podle něj měla být omezená už dávno, čeká se na ni od roku 2004. kdy byl otevřen tunel Mrázovka a Dobříšská ulice, která je součástí městského okruhu. Mezi Strakonickou a Nádražní ulicí je plánována rezidenční výstavba.

Menší úpravy jsou plánovány také V Botanice, jedná se o úpravu řadících pruhů před křižovatkou, které lze zkrátit a využít pro preferenci cyklistů nebo dalších parkovacích míst.

Na Radlické se pak jedná o zvláštní úsek, kde jsou auta vedena po kolejích, přičemž pro auta je to přímý směr, ale pro tramvaje odbočení vpravo - tramvaje a auta se v tomto místě navzájem blokují.

Zacpání by hrozilo, pokud by změny udělala pouze Praha 1

Radní by nejraději změny zavedl co nejrychleji. „Je pro nás velmi důležité, kdy ke změnám dojde. Po otevření Blanky by se s tím nemělo dlouho otálet. Je nutné omezit dopravu na místech, které má Blanka nahradit, co nejdříve,“ říká.

Zacpání Smíchova podle radního hrozí pouze v případě, pokud by se provedla plánovaná opatření na magistrále, v Praze 2, Smetanově nábřeží, Malé Straně.

„V takovém případě máme velkou obavu, že by se Smíchov zacpal. Taková opatření, bez toho aniž by ta opatření byla provedena i na Praze 5, by neměla smysl. Doprava by se přelila na Prahu 5, a tomu chceme zabránit,“ dodává radní.

Opaření by podle něj měla být hotová nejpozději do začátku zimy. Poté je těžké podobná omezení provést, například kvůli sněhu, kvůli kterému se nedá provést značení na silnici.

Návrh městské části vznikl na výzvu magistrátu, aby městské části vypracovaly seznam svých představ o dopravních opatření, které by mohly být realizovány ke zklidnění dopravy po otevření tunelového komplexu Blanka.

Zúžení dopravních tepen v Praze 5

Zúžení dopravních tepen v Praze 5

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.