Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dopravní kolaps po otevření Blanky má na „Kulaťáku“ zmírnit semafor

  11:59aktualizováno  11:59
Radnice Prahy 6 řeší, jak zmírní dopravní kolaps, který především u Vítězného náměstí vyvolalo otevření tunelu Blanka. Před „Kulaťák“ chce nechat nainstalovat semafor. Do budoucna se zvažuje i možnost třetího jízdního pruhu v Karlovarské ulici, který by měl fungovat kyvadlově.

Provoz na Vítězném náměstí (24.9.2015) | foto: iDNES.cz

Podle starosty Ondřeje Koláře (TOP 09) si provoz ještě sedá, lidé zkoušejí různé cesty. Největší problémy s provozem měly od víkendu Vypich, Svatovítská ulice, ulice Jugoslávských partyzánů a Vítězné náměstí. „Plynulý provoz z Blanky naráží na špunt v podobě Vítězného náměstí,“ řekl Kolář.

Fotogalerie

Od ústí Blanky na Prašném mostě ke kruhovému objezdu na Vítězném náměstí se Svatovítská ulice postupně zužuje ze tří na jeden jízdní pruh.

„Kdyby řidiči využívali všechny tři pruhy a ukázněně dodržovali pravidlo zipu, tak by byl provoz plynulejší,“ domnívá se starosta. Kolony ve Svatovítské byly ve špičkách i před otevřením Blanky, provoz tam brzdí nájezd na kruhový objezd. Proto po jednáních s policií chce městská část testovat, zda by provozu pomohl semafor umístěný u přechodu pro chodce těsně u vjezdu na kruhový objezd.

Už příští rok by se měl podle příslibu magistrátu pokládat tichý asfalt v Patočkově ulici, jejíž obyvatelé trpí hlukem z frekventované silnice. Po otevření Blanky tam podle Koláře ještě počet aut mírně stoupl.

Další opatření se zvažují také v Karlovarské ulici, která spojuje Bílou horu s Pražským okruhem. „Bavili jsme se o tom, že by se třeba Karlovarská rozšířila o jeden pruh, který by fungoval kyvadlově - v ranní špičce do centra, odpoledne opačně,“ vysvětlil Kolář.

V roce 2018 by se mohlo začít stavět dlouho uvažované propojení Svatovítské a Evropské ulice. Obchvat by měl vést kolem železnice a areálu kasáren, v Gymnasijní ulici vedle hotelu Diplomat by ústil do Evropské ulice.

Podle místostarosty Prahy 6 Martina Polácha (ANO) městská část prosazuje variantu se dvěma jízdními pruhy. „Existuje dohoda, že Praha 6 pořídí první územní studii, technickou studii a projekt pro zpracování EIA. Přípravu pak dokončí odbor strategických investic magistrátu,“ doplnil místostarosta.

Zatímco zprovoznění tunelu, kterým zatím každou hodinu projede zhruba 1 500 vozidel, přineslo problémy hlavně Dejvicím, bez kolon byly magistrála u hlavního nádraží a ulice V Holešovičkách.

Šestikilometrový tunelový komplex Blanka se řidičům otevřel v sobotu po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním. Stavba stála hlavní město i s napojením na Strahovský tunel 43 miliard korun, zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno.

Praha očekává, že v nejbližších týdnech projede Blankou denně na 50 tisíc vozidel, v budoucnu by to mělo být až 80 tisíc aut.

Pomůže semafor alespoň částečně zmírnit dopravní kolaps na Vítězném náměstí?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 28. září 2015. Anketa je uzavřena.

Ne 291
Ano 72
Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.