Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha 6 chce rychlodráhu přesunout do podzemí, nad ní vést cyklostezku

  17:41aktualizováno  17:41
Občané Prahy 6 shromažďují podpisy pod peticí, která požaduje přesunutí plánované železniční rychlodráhy v úseku mezi Stromovkou a Veleslavínem do podzemí. Po jejím povrchu by mohla vést cyklostezka. Podle Správy železniční dopravní cesty záleží na tom, jaká možnost bude levnější.

Vizualizace rychlodráhy | foto: Praha-kladno.cz

Trať z Masarykova nádraží na letiště by podle vedení Prahy 6 měla vést v úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem v tunelu. Podle informací ČTK by se tím stavba prodražila z celkových 22 miliard o další tři miliardy (více zde).

Petici podepsal také starosta Prahy 6 Ondřej Kolář. „S ohledem na znalost místních reálií preferují představitelé Prahy 6 realizovat úsek od stanice Praha-Dejvice do stanice Praha-Veleslavín ve variantě plně podpovrchové. Na uvolněném prostranství by pak mohl vzniknout zelený koridor,“ sdělil mluvčí Prahy 6 Martin Churavý.

Podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) je důležitým faktorem ekonomická náročnost obou variant.

„Předmětem studie, která právě probíhá, je srovnat obě varianty. Chápeme přitom potřeby obyvatelů Prahy 6 a rádi bychom jim vyšli vstříc, ale zároveň musíme obhájit ekonomickou efektivitu stavby. V opačném případě ji nebudeme moci financovat z evropských fondů,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Praha 6 žádá kompenzace za metro A

V úterý Praha 6 také odsouhlasila dokumentaci, která rekapitulovala vliv dostavby metra A na životní prostředí a územní rozvoj. Zatímco na životní prostředí prodloužená linka A negativní vliv nemá, na územní rozvoj podle šesté městské části ano.

Dokument byl odsouhlasen za předpokladu, že Praze 6 vyjde hlavní město vstříc v požadovaných bodech.

„Do jednotlivých bodů patří přednostní modernizace Buštěhradské dráhy včetně odbočky na Letiště Václava Havla, vybudování parkovacího domu s kapacitou minimálně 200 míst a vybudování přestupního terminálu Dlouhá Míle,“ popsal jednotlivé body mluví Prahy 6 Martin Churavý.

Starosta Prahy 6 Ondřej Kolář zdůrazňuje, že absence parkoviště typu P+R v celé severozápadní části hlavního města Prahy velmi negativně ovlivňuje dopravní situaci.

„Je proto nanejvýš žádoucí, aby byla urychleně připravena a zprovozněna záchytná parkoviště tohoto typu,“ uzavřel starosta Kolář.

Autor:




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kruhové divadlo Spirála na pražském Výstavišti.
Opravu vytopeného Divadla Spirála odklepli zastupitelé, může tam hrát cirkus

Divadlo Spirála na pražském Výstavišti projde kompletní rekonstrukcí. Uzavřené je přitom od doby, kdy ho zatopily katastrofální povodně v roce 2002. Opravy by...  celý článek

V Praze 8 platí modré zóny necelý týden (6.10.2016)
Oprávnění pro zóny bude on-line, řada řidičů se návštěvě úřadu nevyhne

Pražský magistrát spouští on-line systém prodloužení parkovacích oprávnění. Řada řidičů, kteří při registraci nezadali svůj e-mail, se ale osobní návštěvě...  celý článek

U Vltavy se od Čechova mostu na nábřeží Edvarda Beneše směrem k Holešovicím...
Vodní dopravu v Praze čeká revoluce. Otevřelo se moderní kotviště

Na nábřeží Edvarda Beneše vzniklo pět set metrů dlouhé molo. Levý břeh Vltavy tak nebude ochuzený o náplavky. Moderní kotviště umožní přepravu velkých nákladů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.