Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha 6 chce rychlodráhu přesunout do podzemí, nad ní vést cyklostezku

  17:41aktualizováno  17:41
Občané Prahy 6 shromažďují podpisy pod peticí, která požaduje přesunutí plánované železniční rychlodráhy v úseku mezi Stromovkou a Veleslavínem do podzemí. Po jejím povrchu by mohla vést cyklostezka. Podle Správy železniční dopravní cesty záleží na tom, jaká možnost bude levnější.

Vizualizace rychlodráhy | foto: Praha-kladno.cz

Trať z Masarykova nádraží na letiště by podle vedení Prahy 6 měla vést v úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem v tunelu. Podle informací ČTK by se tím stavba prodražila z celkových 22 miliard o další tři miliardy (více zde).

Petici podepsal také starosta Prahy 6 Ondřej Kolář. „S ohledem na znalost místních reálií preferují představitelé Prahy 6 realizovat úsek od stanice Praha-Dejvice do stanice Praha-Veleslavín ve variantě plně podpovrchové. Na uvolněném prostranství by pak mohl vzniknout zelený koridor,“ sdělil mluvčí Prahy 6 Martin Churavý.

Podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) je důležitým faktorem ekonomická náročnost obou variant.

„Předmětem studie, která právě probíhá, je srovnat obě varianty. Chápeme přitom potřeby obyvatelů Prahy 6 a rádi bychom jim vyšli vstříc, ale zároveň musíme obhájit ekonomickou efektivitu stavby. V opačném případě ji nebudeme moci financovat z evropských fondů,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Praha 6 žádá kompenzace za metro A

V úterý Praha 6 také odsouhlasila dokumentaci, která rekapitulovala vliv dostavby metra A na životní prostředí a územní rozvoj. Zatímco na životní prostředí prodloužená linka A negativní vliv nemá, na územní rozvoj podle šesté městské části ano.

Dokument byl odsouhlasen za předpokladu, že Praze 6 vyjde hlavní město vstříc v požadovaných bodech.

„Do jednotlivých bodů patří přednostní modernizace Buštěhradské dráhy včetně odbočky na Letiště Václava Havla, vybudování parkovacího domu s kapacitou minimálně 200 míst a vybudování přestupního terminálu Dlouhá Míle,“ popsal jednotlivé body mluví Prahy 6 Martin Churavý.

Starosta Prahy 6 Ondřej Kolář zdůrazňuje, že absence parkoviště typu P+R v celé severozápadní části hlavního města Prahy velmi negativně ovlivňuje dopravní situaci.

„Je proto nanejvýš žádoucí, aby byla urychleně připravena a zprovozněna záchytná parkoviště tohoto typu,“ uzavřel starosta Kolář.

Autor:




Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.