Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dejvická čelí odpoledne návalům, radnice chce zrušit pásmový provoz

  14:21aktualizováno  14:21
Dva týdny po zprovoznění nových stanic pražského metra A se množí stížnosti cestujících na tzv. pásmový provoz. Vadí jim, že zejména v odpolední špičce každá druhá souprava končí na Dejvické. To způsobuje návaly na peronu a přeplněný následující spoj. Radnice Prahy 6 chce proto tento stav změnit.

Když se 6. dubna cestujícím otevřely čtyři nové stanice metra, roli důležitého dopravního uzlu převzala od Dejvické stanice Nádraží Veleslavín. Jezdí odtud autobusy na letiště a do Kladna, spousta cestujících využívá také zdejší vlakovou zastávku směr Hostivice, Kladno či Rakovník.

Dopravní expert: Stížnosti jsou oprávněné

Podle dopravního experta Petra Moose z ČVUT jsou stížnosti cestujících na zavedený pásmový provoz mezi stanicemi Dejvická a Nemocnice Motol oprávněné.

„Myslím si, že je ideální čas, aby Dopravní podnik spolu s Ropidem vyhodnotil situaci. Ty intervaly se dají zkrátit,“ řekl Moos MF DNES.

Jenže každá druhá souprava metra během dne nadále končí na Dejvické, do nových stanic se tedy lidé dostanou až v šesti- až desetiminutových intervalech.

A to se zdá cestujícím až příliš. Nejenže ztrácejí čas při spěchání na navazující spoj na Veleslavíně, přicházejí i o komfort v cestování.

„Bylo by pohodlnější, aby z Dejvické pokračoval každý vlak. Bohužel to nejde, ale to je to jediné, co můžeme udělat,“ řekl v anketě iDNES.cz jeden z cestujících.

Davy cestujících se navíc nemačkají jen na Dejvické, ale také například právě na Veleslavíně, kde řada cestujících vystupuje.

To vadí i radnici Prahy 6, na níž se se stížnostmi denně obracejí desítky nespokojených cestujících. Proto chce ohledně možných úprav vyvolat jednání s městem a organizací Ropid, a iniciovat tak zrušení pásmového provozu.

Vadí vám, když zejména v odpolední špičce končí každá druhá souprava na Dejvické?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 24. dubna 2015. Anketa je uzavřena.

Ano 9003
Ne 1179

„Vůbec nechápeme, proč se Praha 6 stává již několikátým rokem pokusným králíkem dopravního podniku a Ropidu. Naprosto odmítáme, aby davy cestujících, kteří se chtějí dostat na letiště, musely na Dejvické vystupovat, poté čekat na nový spoj, který jezdí dopoledne v intervalu 10 minut, odpoledne 6 minut, a teprve poté mohly pokračovat v cestě. Je to pro cestující nepochopitelná komplikace, která je ostudou nejen pro Prahu 6,“ uvedl starosta městské části Ondřej Kolář.

Ropid: úpravu provozu nevylučujeme, budeme jednat

Se stížnostmi na pásmový provoz se lidé obracejí také na Ropid, organizace úpravu nevylučuje.

„My o téhle záležitosti víme a ve spolupráci s radním pro dopravu Dolínkem to řešíme. Připravujeme propočty a varianty, co by se s tím případně dalo dělat. Zatím sbíráme i údaje o počtu cestujících, po vyhodnocení jsme připraveni o změnách jednat,“ řekl iDNES.cz mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Pásmový provoz

v úseku Dejvická - Nemocnice Motol

V pracovní dny mezi 9:30 a 20:00 tudy jede pouze každý druhý spoj.

Dopoledne a večer v intervalech 10 minut, v odpolední špičce pak 6 minut.

Od 6 do cca 9:30 jezdí každý druhý spoj i mezi stanicemi Petřiny a Nemocnice Motol

„Nejvíce stížností chodí na pásmový provoz v časech odpolední špičky. Tohle by byla při řešení priorita,“ dodal.

Případné změny připustil i radní pro dopravu Petr Dolínek.

„Provoz vyhodnocujeme a vyčíslujeme, kolik by to stálo. Ze strany Prahy 6 je to vlamování do otevřených dveří a považuji to pouze za politické gesto a snahu zviditelnit se ze strany radnice Prahy 6,“ napsal MF DNES v textové zprávě Dolínek.

Podle Drápala by soupravy z Dejvické mohly končit na Petřinách, každá druhá by pak zajížděla jen na konečnou stanici Motol.

Ruku v ruce se změnami v pásmovém provozu by pak možná bylo nutné uvažovat o změnách v provozu tramvají. „To je samozřejmě o penězích a u metra ne malých. Je otázkou, zda v případě posílení metra nebude třeba omezit povrchovou dopravu. Zároveň bude třeba dojednat s dopravním podnikem, od kdy by ke změně mohlo dojít,“ uzavřel Drápal.

Radnici vadí i absence záchytných parkovišť

Radnici Prahy 6 vadí také absence parkovacích míst a parkovišť P+R u nových stanic pro řidiče ze středních Čech, kteří míří do Prahy na metro.

Sama proto nabízí pozemky. „Jeden pozemek je u Evropské na Veleslavíně, směrem z centra, který má v nájmu dopravní podnik kvůli rekonstrukci tramvajové trati, druhý leží v okolí Petřin,“ řekl starosta Ondřej Kolář.

Praha 6 dále protestuje proti vyhrazenému pruhu na Evropské pouze pro autobusy. Dodává rovněž, že po otevření nových stanic metra musejí lidé mířící do oblastí Dědiny, Petřiny a Bílá hora častěji přestupovat mezi autobusy a tramvajemi.

„Bílá Hora je téměř odstřižena od zbytku světa, bez několika přestupů se tamní obyvatelé prakticky nikam jinam než do centra nedostanou,“ dodal Kolář.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.