Roušky chce město rozdávat v kampani, která má zejména školáky a dospívající upozornit na to, jak se mají chránit, aby nedostaly chřipku (o výskytu chřipky čtěte zde). Součástí "balíčku" bude kromě roušky také komiks a město rovněž natiskne letáky. Zároveň Praha uvažuje, že by v metru nebo tramvajích navíc vylepila plakáty. Také začne fungovat bezplatná infolinka.
"Smyslem této akce je upozornit veřejnost na důležité zásady prevence proti chřipce. Cílem je oslovit zejména děti a mládež, u nichž chceme, aby návyky zdravého životního stylu zakořenily a staly se tak nedílnou a přirozenou součástí života," uvedl náměstek primátora Ivan Kabický.
Kolik bude kampaň stát, zatím ještě není jasné, žádné závratné sumy by to ale prý být neměly. Například roušky zbyly z dob, kdy je město nakupovalo kvůli takzvané prasečí chřipce.
"Je to také jedna z možností preventivní ochrany, která je v České republice trochu opomíjena.Vyzkoušeli si je i kolegové radní a žádnou kritiku na vzhled a funkčnost jsem nezaregistroval," popsal s úsměvem Kabický.