Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha chce zvýšit cenu za odtahy. Nově řidiči zaplatí přes dva tisíce

  14:21aktualizováno  14:21
Pražští radní schválili návrh na zvýšení poplatku za odtah auta. Maximální cena by nově měla být 1 900 korun, přičemž majitel auta musí zaplatit ještě 250 korun za první den na odstavném parkovišti. Celkově tak řidiči za odtažené auto zaplatí 2 150 korun. Nová vyhláška by mohla začít platit od ledna příštího roku.

Špatné parkování se řidičům od Nového roku nejspíš prodraží. (Ilustrační snímek) | foto: Jiří KoťátkoMF DNES

Každý rok se v metropoli odtahuje na 40 tisíc špatně zaparkovaných aut. Správa služeb, která pro policii tuto práci vykonává, si stěžuje, že náklady převyšují cenu odtahu. Požádala proto město, aby odtahy zdražilo.

Místo současných 1 300 korun by řidič zaplatil 1 900. K tomu navíc tak jako dosud pokutu, kterou vyměřují policisté. Pokud si pro auto na odtahové parkoviště nepřijde hned první den, cena se navýší z nynějších 1 650 korun na 2 400 korun a každý další den stoupne o dalších 250 korun.

"Na jeden odtah doplácí hlavní město v současnosti asi šest set korun," uvedla mluvčí Správy služeb Petra Janatová. Proto radní návrh na vyšší poplatek schválili a poslali ho do připomínkového řízení. Pokud jím projde, budou definitivní nový ceník schvalovat městští zastupitelé příští rok v lednu.

Je dražší nafta, energie i lidé, stěžuje si Správa služeb

Naposledy se odtahy aut zdražovaly v roce 2001. "Hlavními důvody pro vydání nového nařízení (nových cen, pozn. red.) jsou zejména zvýšené ceny pohonných hmot, mezd, energií a DPH," uvádí se v materiálu.

Změnit se má i cena neúplného odtahu. S ním se mohou řidiči setkat například v případě, že nepřeparkují při blokovém čištění ulic. Správa služeb jejich auto naloží, vyčistí pod ním ulici a vrátí ho zpět. Za to účtuje majiteli vozidla 850 korun. Od příštího roku by to mělo být 1 250 korun.

Součástí materiálu je i tabulka, v níž si magistrát porovnával ceny odtahů v dalších 53 českých městech. Vyšlo mu, že dražší než v metropoli je odtah v dalších 23 městech.

Správa služeb měla do letošního roku pouze deset vozů, kterými mohla auta odtahovat. Na většinu práce si proto najímala jiné společnosti. Těm však musela platit. Město si proto přeje, aby jeho příspěvková organizace zvládala odtahovat všechna auta. Přislíbilo jí i peníze na to, aby mohla nakoupit další vozy.

Pro odtažená vozidla je v metropoli devět parkovišť s celkovým počtem 1 165 parkovacích míst. Praha má navíc jedno odstavné parkoviště v Dubči, kde jsou umístěna dlouhodobě nevyzvednutá auta.





 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Až do roku 1902 telefonní centrála sídlila na Malém rynku v Richtrově domě (na...
Pražané si poprvé telefonovali před 135 lety, zdravili se „ha, hej“

Pražané si mohli promluvit přes „amerikánský“ vynález, tedy telefon, před 135 lety. Posloužila jim k tomu nová ústředna, která od srpna roku 1882 spojovala...  celý článek

Firma vlastní dům od roku 1994. Náklady na projekt dosahují podle společnosti...
Hotovo, parcela je volná. Z domu na Václavském náměstí nic nezůstalo

Na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice v Praze už skončila demolice nadzemní části rohového domu č. 47. Parcela se připravuje k stavbě skleněného...  celý článek

Na Jarmark OnaDnes.cz dorazily stovky lidí. (19. května 2012, Praha)
Praha spouští ekologický „blešák“, lidem nabídne opotřebované věci

Co s věcmi, které už nepotřebujeme? Praha hledá místo, kde by otevřela takzvané Re-Use centrum. V něm chce shromažďovat odložené věci, které jsou funkční a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.