Clona v úseku mezi zastávkami Nový Hloubětín a Vozovna Hloubětín je unikátní právě svou výškou, která je pouhých 30 centimetrů. Zároveň má však zajistit útlum hluku od projíždějících tramvají v rozmezí od 3 do 5 decibelů.
Výstavba začala na počátku června. „Pro montáž jsme v koordinaci s DPP využili probíhající opravu trati a nepotřebovali jsme tak žádnou zvláštní výluku. Celou clonu od délce 50 metrů se nám povedlo včetně dokončovacích prací postavit za deset dnů,“ řekl Martin Lidmila z katedry železničních staveb.
Zároveň dodal, že byl celý koncept protihlukové clony udělán tak, aby se dala v případě potřeby rychle rozebrat. „Clona je založena ve štěrkovém loži na jednotlivých oddilatovaných betonových základových pásech. Na ně jsou nasunuty jednotlivé dílce a ty jsou poté vzájemně spojeny,“ popsal Lidmila.
Protihluková clona je zároveň konstruována tak, aby co nejméně vizuálně narušovala prostředí, ale pohlcovala maximum hluku ze styku mezi kolejnicí a kolem tramvaje.
Testování v reálném provozu
ČVUT bude úsek s novou protihlukovou clonou dlouhodobě sledovat a měřit hluk na trati. Nejdříve odborníci na trati měřili v březnu, po dokončení clony a zprovoznění tratě zde hluk budou měřit dále a hodnoty srovnávat.
„Na základně předchozích měření a predikčních modelů očekáváme při technickém měření snížení hluku asi o 4 decibely, což je pro lidské ucho už patrný rozdíl,“ řekl Ondřej Bret ze stavební fakulty ČVUT.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz