Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Tomáš Blažek, MAFRA

Průjezd metropolí brzdí uzavírky, některé potrvají i přes rok

  • 9
Dopravní situaci v metropoli brzdí spousta uzavírek. Až měsíc bude komplikovaný průjezd po jedné z tepen a to ze Smíchova na Barrandov. Z části uzavřená rampa není jedinou ulicí, kde hrozí zácpa.

Začaly totiž opravy na Barrandovském mostě, konkrétně na rampě L. To je ta, která vede za světelnou křižovatkou a podjezdem Strakonické do ulice K Barrandovu.

Na této jednosměrné ulici se uzavřel levý jízdní pruh kvůli rekonstrukci svodidlových zídek.

„Nejedná se o nijak velké opravy, nicméně i tak to může dopravu zkomplikovat, stejně jako každá jiná uzavírka,“ varuje mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková.

1,5 miliardy

mají silničáři letos k dispozici na opravy a investice v metropoli

Oprava nájezdu na Barrandovském mostě bude trvat do 26. června. Následovat bude rampa H, tedy sjízdná rampa z Barrandova na Prahu 4.

„Opravy probíhají průběžně po etapách. Je to rozplánované na více let, jinak to ani nejde. Je to stejné jako Nuselský most,“ podotýká Lišková. Na zmíněném mostě v Nuslích pracují silničáři už třetím rokem. Jeho oprava je největší akcí, kterou letošní rok TSK provádí.

„Děláme vše pro to, aby to dopravu komplikovalo co nejméně. Zachováváme vždy alespoň dva a dva jízdní pruhy,“ ujišťuje Lišková. Nyní musela TSK na Nuselském mostě uzavřít třetí pruh vedoucí z centra, protože se bude zdvihat lávka. „Potřebujeme manipulační prostor na obou stranách,“ vysvětluje důvod omezení Lišková.

Dolínek: Došlo na dlouhé roky odkládané opravy

Další velká uzávěrka v Praze je v současné době v ulici Bělehradská, která spojuje Prahu 2 s Prahou 4. Tu silničáři uzavřeli kompletně a řidiči tudy neprojedou.

Nejezdí zde ani tramvaje. Ty nahrazuje náhradní autobusová doprava. Proměna Bělehradské, která spolkne 110 milionů, potrvá zhruba osmnáct měsíců. Výsledkem má být moderní ulice s novou tramvajovou tratí a bezpečnějšími přechody a semafory. D

Omezení je nyní také v ulici Průmyslová, Bubenská, Kodaňská nebo na Štěrboholské radiále. „Může se zdát, že jsou tyto dva měsíce v dopravě v metropoli velmi kritické. Uzavírky ovlivňují průjezd městem. Na druhou stranu jsou to všechno investice, které Praha dlouhé roky odkládala,“ tvrdí radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Podle něj se Praha snaží o maximální koordinaci tak, aby uzavírky řidiče limitovaly co nejméně a aby se nestalo to, že budou v jednom místě Prahy zablokovány veškeré komunikace. „Jsem rád, že se podařilo peníze v rozpočtu najít a že tyto investice můžeme provést letos. Jsou to věci, které se nedají dlouhodobě odkládat,“ tvrdí radní.

Zhruba 1,5 miliardy, které má TSK letos k dispozici na opravy a investice, půjdou například také na opravu Libeňského mostu, který je v kritickém stavu. Letos tam bude probíhat hlavně výměna kolejí tramvajové trati.

Do konce června chce mít magistrát na stole návrh proměny Vinohradské třídy. Na této významné pražské ulici chtějí silničáři začít pracovat ještě do konce roku. Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR), který má projekt na starosti, nyní dokončuje poslední detaily.