„Vedení hlavního města Prahy není dlouhodobě schopné problémy Opencard vyřešit. V rozporu s dobrými mravy také neustále využívá různé služby společnosti eMoneyServices, za které neplatí. Takováto situace je neúnosná,“ píše EMS ve svém prohlášení.
Podle firmy ze strany města nedochází k žádnému řešení situace, o provoz Opencard se prý nikdo pořádně nestará a správa karty je podle EMS v havarijním stavu - systém nemá dlouhodobě podporu, město neřeší ani stabilizaci systému.
„Jsme přesvědčeni, že pokud Praha není schopna zajistit řádné fungování Opencard, měla by rada neprodleně rozhodnout o jejím ukončení,“ píše se v dokumentu.
Krnáčová výzvu firmy odmítá. „Tvrzení společnosti EMS je lživé. Jedná se pouze o nátlak na Hlavní město Prahu, které po letech nesmyslného plýtvání přestalo s touto společností spolupracovat. Dodali městu totálně nesmyslný systém, za který zinkasovali více než 1,7 miliardy korun, vymáhají po městu dalších 654 miliónů korun a za co? Za pouhou tramvajenku? Vždyť Opencard neplní téměř žádnou jinou funkci,“ uvedla v prohlášení Krnáčová.
„Umělá panika, kterou společnost EMS vyvolává, je součástí její strategie související s probíhajícími a budoucími soudními spory. Systém je funkční, pokud ho zrovna EMS sama nesabotuje. Jejich nároky jsou absolutně nesmyslné, a proto se budeme soudit,“ doplnila primátorka.
EMS chce po městu celkem 654 milionů korun. Nárokuje si je například za porušení licenčních smluv, služby nebo poškozování dobrého jména firmy. Praha nemá s EMS smlouvu na podporu systému Opencard a neplatí za licence. Firma proto již před časem podala žaloby o celkem 60 milionů korun jak na magistrát, tak na dopravní podnik. Spory se táhnou řadu měsíců.
Elektronická karta Opencard, která pochází z éry exprimátora Pavla Béma (ODS), měla mít původně mnoho funkcí, nakonec ale slouží především jako průkaz s předplatným pro MHD. Jako tramvajenku ji využívá zhruba 1,2 milionu lidí a město vyšla na asi 1,3 miliardy korun.