V oblasti zcela chybí záchytná parkoviště pro lidi, kteří dojíždějí z okolí metropole. Na nevyhovující situaci trvale upozorňují místní obyvatelé i radnice. Nový úsek do Motola byl zprovozněn letos 6. dubna a výstavba čtyř stanic vyšla na asi 20 miliard korun.
„Termín podzim byl zvolen především z toho důvodu, že tyto analýzy je vhodné dělat až po nějaké době po zprovoznění stanic metra, kdy už budou stabilizované nové návyky cestování,“ tvrdí náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).
„Pokud u některých stanic metra analýzy ukážou, že je zde potřeba chránit parkování obyvatel s trvalým pobytem, budou tyto lokality zařazeny do další etapy rozšíření zón placeného stání plánované na rok 2016,“ doplnil.
Náměstek upozornil na to, že plán na stavbu parkoviště na Veleslavíně ztroskotal, a to i kvůli odporu místních občanských iniciativ.