"Ano, území bude připraveno pro to, aby se mohlo žádat o územní rozhodnutí," sdělila dnes ředitelka magistrátního odboru stavebního a územního plánu Jitka Cvetlerová. Pokud ve čtvrtek zastupitelé změnu schválí, bude tak odstraněna stavební uzávěra a území se tak "otevře" investorovi. Změna se týká území ohraničeném ulicemi Ostrovského, Nádražní, Dobříšskou, Radlickou a nadjezdem ulice Na Zlíchově.
Nepoužívané koleje nahradí nové domy a park
Podle návrhu investora tu má vzniknout na místě železničních skladů a části kolejí zcela nová čtvrť. Stát tu mají kancelářské budovy, obchodní a bytové domy, vznikne tu náměstí, pěší zóna nebo centrální park. V plánech je i několikapodlažní parking a nový autobusový terminál. Předpokládané náklady se pohybují kolem 15 miliard korun.
O využití rozsáhlých území v okolí pražských nádraží se vedou roky bouřlivé debaty. Kromě Smíchovského nádraží magistrát připravuje i další změny územního plánu, které by měly řešit například nádraží v Bubnech.