Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Integrace veřejné dopravy z Kladenska se o rok odkládá, je moc rozsáhlá

  11:12aktualizováno  11:12
Praha o rok odložila začlenění veřejné dopravy z Kladenska do systému pražské integrované dopravy (PID). Integrace měla původně začít letos od 1. července. Důvodem odkladu je mimo jiné velké množství legislativních kroků a velký rozsah integrace. O prodloužení lhůty rozhodli v úterý pražští radní.

Ilustrační foto | foto:  Radek Cihla, MAFRA

„Vzhledem k velkému rozsahu integrace (celkem tři etapy) a dlouhých notifikačních lhůt vyplývajících z legislativy se navrhuje stanovit termín spuštění integrace na 1. července 2017,“ píše se v materiálu.

Od integrace si Praha slibuje celkové zlepšení dopravní obslužnosti a nárůst počtu cestujících, a tedy snížení automobilové dopravy ve prospěch veřejné.

Náklady na začlenění dopravy z Kladenska by podle dokumentu měly stát Prahu asi 31 milionů korun. Z toho propojení Praha-Kladno vyjde na přibližně 25,5 milionu, propojení Praha-Slaný na asi 5,5 milionu korun.

Zatím se cestuje bez výhod

Nyní spojení Prahy a Kladenska zajišťují autobusy pěti dopravců a vlaky. Cestující zde převážně jezdí za kilometrické jízdné a autobusoví dopravci na komerčních spojích nenabízejí časové předplatné ani jiné jízdní výhody, jako je tomu v PID.

Se zapojením kladenské městské dopravy do PID město původně váhalo. Vedení města se obávalo, že by integrace ohrozila plán zavést jízdné v MHD za korunu pro děti a seniory (psali jsme zde).

Naposledy byla v loňském roce do PID zapojena autobusová doprava z Mělnicka a Neratovicka, která končí v Praze u stanice metra C Ládví.

PID zahrnuje území Prahy a část Středočeského kraje a tvoří jej pražské linky metra, tramvají a autobusů a rovněž linky příměstských autobusů a železniční spoje označené písmenem S. Do PID spadá také lanovka na Petřín.

Systém má jednotné jízdné a tarifní podmínky a jízdní řády jsou tvořeny tak, aby na sebe vzájemně u jednotlivých druhů dopravy navazovaly. Organizátorem PID je pražská příspěvková organizace Ropid.

Autoři: ,




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nádražní budova koněspřežky z roku 1830. Lesní správa Lány budovu nechala...
Koněspřežka se „hadila“ z Prahy do křivoklátských lesů. Tam došly peníze

Staré nádražní budovy, v lesích ukryté mostky a náspy. Jen to zbylo z úzkorozchodné koněspřežní dráhy, která v 19. století vedla z Prahy do Lán a dál do...  celý článek

Pavilon zvaný zlaté vejce či kobliha u Vltavy naproti Letné by mohl být v...
Zlaté vejce dostalo zelenou od pražských radních, kývli na zrušení parku

Pražští radní odsouhlasili změnu územního plánu, která umožní Praze 1 postavit na místě parčíku na konci Revoluční ulice projekt takzvaného Zlatého vejce. Tedy...  celý článek

Vodní kaskádu musí radnice Prahy 10 opravit, filtry jsou zanesené od štěrku a...
Kaskády v Malešickém parku nefungují, jsou bez vody a zarůstají řasou

Vodní kaskády, které nechala Praha 10 vybudovat v revitalizovaném parku Malešice, nefungují a zarůstají řasou. Podle radnice je část kaskád zanesená štěrkem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.