Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejvíce trápí výtluky řidiče v Praze, díry se tu ani nestačí opravovat

  14:25aktualizováno  14:25
Hlavní město patří v opravách výtluků ve vozovce mezi nejhorší v zemi. Tvrdí to aspoň pojišťovna Generali. Podle serveru vytluky.cz nahlásili lidé letos téměř devět set děr, opravit se podařila ale jen necelá třetina. Velké opravy přitom už nezačnou, protože končí stavební sezona.

U Seřadiště - projet touto silnicí třicítkou může jen dobře pojištěný řidič. Anebo ten, kterému je všechno jedno. | foto:  Michal Šula, MAFRA

Prásk! Pneumatika zánovního passatu mizí v hluboké díře, tlumiče nadoraz. "Tahle silnice je rozmlácená jako Dukla po dělostřeleckém útoku," vzteká se řidič. Není výjimkou. Tohle je každodenní obrázek z pražských ulic.

Výmoly, výtluky a díry v asfaltu mají dokonce vlastní internetové stránky - Výtluky.cz, jež spravuje Nadace pojišťovny Generali.

Podle tohoto serveru motoristé v Praze nahlásili jen za letošní rok 890 děr a úseků ulic, které mnohdy připomínají tankodrom. Silničáři jich pak dle stejného zdroje stačili opravit 276. Tedy necelou třetinu, což Prahu v žebříčku českých krajů řadí na třetí místo od konce.

Trápí vás výmol?

Nahlásit díru v silnici lze na dispečinku TSK na telefonní lince 224 237 719 nebo na jednotlivých správách TSK.

Kontakty jsou na internetových stránkách www.tsk-praha.cz. Tam je i elektronický formulář.

V sekci dopravní informace je v záhlaví stránky odkaz Hlášení poruch. Pak je třeba kliknout na položku Závady na komunikacích, dále na heslo Výtluk a nakonec upřesnit ulici.

Podobně lze na výmol upozornit na stránkách www.vymoly.cz.

Horší je Ústecký a jen těsně Pardubický kraj. "U Prahy je nutno brát v potaz, že je to kraj s vysokým počtem nahlášených defektů na silnicích," říká člen správní rady nadace Jiří Cívka.

Pražany předčil pouze Středočeský kraj s 1 089 nahlášenými výmoly. Ostatní české regiony dosahují v celkovém průměru něco málo přes sto míst.

Je třeba říct, že společnost TSK, která se o převážnou část vozovek v Praze stará, v jarním testu MF DNES celkem obstála. I u této instituce lze totiž díry nahlásit, což redakce udělala. Ze čtyř během pár dnů vyspravila tři. Na hlavní tahy pak silničáři vyjíždějí prakticky hned poté, co se o výtluku dozvědí.

Vršovice, postrach řidičů

Pražští řidiči se v různých anketách v zásadě shodují, že nejhorší je stav ulic ve Vršovicích. A tam vede silnice U Seřadiště, u níž by člověk neznalý geografických souvislostí hádal, že leží daleko na východ od našich hranic.

"Tuto ulici jsme dlouhá léta opravovali v rámci běžné údržby. Stav této komunikace se stal neúnosným, a proto nyní připravujeme celkovou rekonstrukci," vyvolává naději mluvčí TSK Tomáš Mrázek.

"TSK v rámci běžné údržby rozhodně konat nebude, to nám bylo sděleno jasně, je nutná kompletní rekonstrukce, látáním se akorát finančně vysilují a výsledky jsou nulové," čílí se mluvčí Prahy 10 Jan Charvát.

Ulice na soukromém pozemku

Situaci tu komplikuje, a to zásadním způsobem, majetkoprávní situace. Část ulice totiž leží na pozemku hlavního města, část na soukromém. Narovnat vztahy musí magistrátní Odbor správy majetku. Teprve poté mohou přispěchat silničáři a vozovku opravit. A s ní jsou v plánu i přilehlé ulice Na Louži a Pod Soutratím. I ony připomínají tankodrom.

"TSK zadalo studii proveditelnosti, která ověří, zda je možno sousedícímu soukromému vlastníkovi odprodat část pozemku města, na kterém chce stavět, výměnou za jeho pozemky pod komunikacemi Pod Soutratím a U Seřadiště," upozorňuje Charvát.

"Dokud totiž komunikace nebude celá města, odmítá do nich investovat. Ke směně pozemku má však výhrady naše městská část," dodává.

Zmiňovaný soukromý vlastník se nechce k situaci vyjadřovat. Prý by mu to při jednání s městem o směně pozemků uškodilo.

Před rokem 1989 byl kus ulice U Seřadiště součástí opravárenského areálu a vůbec nebyl veřejně přístupný. Proto nemá kvalitní podloží ani jednotlivé vrstvy. "Stavu samozřejmě nepomáhá ani velké zatížení autobusy, které zde parkují," stěžuje si Mrázek.

Zatím se tedy čeká, jak dopadne případná směna pozemků, a styl jízdy motoristů tak bude i nadále připomínat spíše cvičení mezi imaginárními kužely. "Je tam snížena rychlost na třicet kilometrů v hodině a značka upozorňující na nerovnost terénu," říká Mrázek.

Projet ulicí třicítkou lze ovšem doporučit snad jen dobře pojištěným či absolutně netečným řidičům.

V Praze jsou ulice na pozemcích vlastněných hlavním městem svěřené do správy TSK. Naopak pozemky, které patří městské části či soukromníkům, Technická správa neopravuje.

Nejhorší je stav ulic v pražských Vršovicích, mezi nimi vede ulice U Seřadiště (červená značka)

Nejhorší je stav ulic v pražských Vršovicích, mezi nimi vede ulice U Seřadiště (červená značka)

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.