„Podnět považujeme za stejně absurdní jako zavedení papírových kuponů,“ komentoval záměr mluvčí eMoneyServices (EMS) Martin Opatrný. Zástupci firmy v pátek stejně jako v uplynulých týdnech zopakovali, že s nimi vedení Prahy vůbec nejedná.
S projektem opencard jsou spojeny problematické smlouvy z minulosti. Budoucnost karty, která město stála minimálně 1,35 miliardy korun, je zatím stále nejasná. EMS s městem vede několik soudních sporů kvůli nezaplaceným službám. „Jsme v rozvodovém řízení,“ komentovala v nedávném rozhovoru spory primátorka Adriana Krnáčová. Co bude dál, neuvedla. Více chce říct v pondělí, kdy bude mít k dispozici audit projektu opencard.
Radní už dříve schválili částečný návrat k papírovým kuponům, které mají být alternativou k „dožívající“ opencard. Ještě letos by navíc podle prohlášení primátorky měli mít cestující k dispozici otevřenou platformu, na základě které budou libovolně volit mezi různými druhy cestovních dokladů.
Kromě elektronických jízdenek jsou ve hře třeba i bezkontaktní platební karty. Krnáčová se zmínila o možnosti rozšíření jiné problematické smlouvy s firmou Erika, která dodává sms jízdenky. Proti tomu se ale zvedla vlna nevole, a to jak v řadách opozice, tak i koalice.
Kartu opencard vlastní asi 1,2 milionu cestujících. Městu postupně docházejí licence pro vydávání nových karet, zároveň končí možnost opětovně prodloužit platnost karet již vydaných.