Na území hlavního města je patnáct velkých rozvojových území, na kterých se podle územního plánu nesmí stavět. Všechny lokality přitom nabízí do budoucna velký potenciál k dalšímu rozvoji města. Nejvíc se v posledních měsících diskutuje o pozemcích v Bubnech v centru města. Zastupitelstvo nedávno schválilo změnu, která by měla na zhruba stohektarovém železničním nádraží umožnit zástavbu. Vznikne tu nová čtvrť, ve které developeři plánují projekty za desítky miliard korun.
Za změnu územního plánu ohledně lokality na východě Prahy se staví část obyvatelstva i vedení dotčených městských částí. Stavební uzávěra totiž v lokalitě platí přes dvacet let a majitelé nemohou se svými pozemky volně nakládat, zaznělo na výboru z úst nespokojených obyvatel. "Není tu kolejová dopravní obslužnost městskou dopravou. Nikdo nechce projektovat tramvaj směrem do lokality, kde je uzávěra," argumentoval starosta Prahy 15 Pavel Klega.
Členové výboru nakonec výtky vyslyšeli a poslali změnu do dalšího projednávání. Začne tak pořizování studií, které budou řešit třeba budoucí vzhled, využití a dopravní obslužnost lokality. Výbor tak učinil i přes nesouhlasné stanovisko komise a rady města.