„Jedná se o vícenáklady dopravního podniku, Technické správy komunikací a Ropidu. Velkou část tvoří peníze na provoz náhradní dopravy, posypový materiál, a rovněž na uhrazení přesčasů a mimořádných odměn zaměstnanců,“ popsal Dolínek.
Z celkové částky připadá zhruba sedm milionů korun na Technickou správu komunikací. Většinu, asi pět milionů korun, stála větší spotřeba posypových materiálů, použilo se 1355 tun soli a 325 tun solanky.
Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) vyčíslil mimořádné náklady asi na 3,9 milionu korun. Paradoxně se snížily zhruba o tři čtvrtě milionu korun díky tomu, že nejezdily tramvaje.
Významnou položku tvořily mzdy, zaměstnanci DPP odpracovali více než 3 300 přesčasových hodin. Mimořádné náklady Ropidu, městské příspěvkové organizace, která má za úkol plánovat pražskou MHD, byly pak pouze v řádech desítek tisíc korun.
Kvůli námraze na trolejích přestaly v pondělí 1. prosince v Praze postupně jezdit všechny tramvaje. Jejich provoz se začal obnovovat v úterý odpoledne, všechny tramvaje se na pravidelné linky vrátily ve středu. Ledovka zastavila i vlakovou dopravu.
1. prosince 2014 |