Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pražští radní se přou o Opencard, zrušili zakázku na poradenství

  10:54aktualizováno  14:30
Pražští radní zrušili zakázku za 800 tisíc korun bez DPH na poradenství při řešení problémů s projektem Opencard. Podle primátora Tomáše Hudečka si rada není jistá kvalifikovaností vybrané firmy. Už dřív se objevily informace o tom, že vybraná firma se nezabývá poradenstvím, ale topenářstvím a elektroinstalacemi.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Rada hlavního města se také pokusila odebrat radnímu pro IT Janu Vašíčkovi kompetence týkajícící se projektu Opencard. Neúspěšně. Jednání je proto přerušeno do pátku.

Praha poradenskou zakázku navrženou právě Vašíčkem schválila před několika dny. Nakonec ale z iniciativy primátora a po mediální přestřelce mezi vládnoucí TOP 09 a opoziční ODS vzala rozhodnutí zpět.

"Nejsme přesvědčeni o erudovanosti firmy," řekla ČTK mluvčí magistrátu Petra Hrubá.

Stejná firma EZ ELMONT už městu v rámci Opencard zpracovala analýzu za 120 tisíc korun.

Problémy s projektem Opencard několik týdnů hýbou děním na radnici. Praha chtěla od firmy eMoneyServices (EMS) odkoupit autorská práva k městské kartě a problematický projekt provozovat sama. V posledních dnech ale situace eskalovala. Firma údajně požádala skoro o 500 milionů korun, což je podle města nepřijatelné.

EMS ale tvrdí, že v nabídce uvedla částku 370 milionů korun, kterou považuje za adekvátní. V úterý navíc přišla s novou variantou, podle níž by Praha zaplatila jen 85 milionů, zbylé peníze by do opencard za příslib budoucího zisku nalili soukromí investoři.

Město tlačí čas. V polovině června končí smlouva s EMS, nová dohoda není a není ani jasné, co po tomto datu nastane. Patrně nebude možné vydávat nové karty opencard. EMS navíc tvrdí, že nemůže garantovat funkčnost systému.

Praha proto chystá krizové řešení. Do dvou týdnů od pokynu rady může začít vydávat papírové jízdenky a kupony. Dostali by je pouze noví zákazníci nebo ti, kterým skončí platnost opencard.

Vedení města několik měsíců čelí trestnímu stíhání kvůli tomu, že v roce 2012 prodloužilo spolupráci s EMS. Nedávno kvůli tomu navíc dostalo milionovou pokutu od antimonopolního úřadu. Politici z TOP 09 ale tvrdí, že údajně nevýhodně nastavené smlouvy z éry primátora Pavla Béma neumožňují jiný postup.

Projekt opencard vyšel na 1,35 miliardy korun. Kartu si dosud vyzvedlo asi 1,2 milionu cestujících. Skutečných uživatelů je kolem milionu. V souvislosti s opencard bylo odsouzeno pět úředníků magistrátu. Občanské iniciativy i média upozorňují, že skuteční strůjci kontroverzního projektu zůstávají nepotrestáni.

Autoři: ,




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Praze 8 platí modré zóny necelý týden (6.10.2016)
Oprávnění pro zóny bude on-line, řada řidičů se návštěvě úřadu nevyhne

Pražský magistrát spouští on-line systém prodloužení parkovacích oprávnění. Řada řidičů, kteří při registraci nezadali svůj e-mail, se ale osobní návštěvě...  celý článek

U Vltavy se od Čechova mostu na nábřeží Edvarda Beneše směrem k Holešovicím...
Vodní dopravu v Praze čeká revoluce. Otevřelo se moderní kotviště

Na nábřeží Edvarda Beneše vzniklo pět set metrů dlouhé molo. Levý břeh Vltavy tak nebude ochuzený o náplavky. Moderní kotviště umožní přepravu velkých nákladů...  celý článek

Autobusům chybí na Strakonické připojovací pruhy
VIDEO: Rizika na budoucí dálnici D4. Přechod i rozjíždějící se autobusy

Strakonická výpadovka z Prahy vypadá jako dálnice a řidiči se tu podle toho chovají. Čekají na ně ale různé nástrahy. Natočili jsme ta nejproblematičtější...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.