Kasiček pro příspěvky v hotovosti by mělo být celkem pět. Budou umístěny, jakmile bude ošetřena jejich bezpečnost. Dvě pokladničky by měly stát na samotném Karlově mostě, každá na jednom konci. Další by se měly objevit na Staroměstské radnici, Mariánském náměstí a ulici Na Příkopě.
Podle sociologů se radnice o osud sbírky nemusí obávat. Jan Spousta z agentury SC&C si to myslí také, i když podle něho Češi nejsou ochotní dávat peníze na dobročinné záležitosti jako třeba Američané. "U těch to patří k dobrému bontonu," řekl.
Pokud se ale magistrátu podaří jasně vysvětlit, proč je tolik důležité pomoci s rekonstrukcí mostu alespoň symbolickým darem, mají podle něj radní vyhráno. Klíčová však bude propagace.
Rozsáhlou mediální kampaň ale město neplánuje. "Náklady na propagaci sbírky se utopí v penězích, které máme k dispozici na prezentaci města," tvrdí ředitelka odboru public relation Alena Ježková.
Přesto bude převážně tisková informační kampaň stát milion dvě stě tisíc korun. "Tuhle částku jsme vymezili, abychom věděli, co všechno budeme muset udělat zadarmo," tvrdí Ježková.
Podle slov primátora se podnikatelé, média, vydavatelství či reklamní agentury ochotné zajistí propagaci bezplatně jen hrnou. Příští týden magistrát detailněji představí způsob zajištění propagace a také logo sbírky.
Číslo účtu, na který je možné přispívat: První městská banka 7777777777, směrový kód 6000. |