Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výšlap na elektrokole Modřanskou roklí i na Vyšehrad je hračka

Pavel Urban Metro.cz
12. srpna 2016  10:58
Stačilo párkrát šlápnout a hned jsem měl pocit, že mi narostla křídla. V kopcích jsem nefuněl a celkově dojel dál. Otestovali jsme, jak se jezdí na elektrokole v centru Prahy.
Trochu kopcovitého terénu jsem si užil cestou na Vyšehrad a Podolí.
Trochu kopcovitého terénu jsem si užil cestou na Vyšehrad a Podolí. | foto: Pavel Urban, Metro.cz

Řeknete si, k čemu mladý muž potřebuje elektrokolo? Přece projet se na tom běžném je v létě fajn. Ale pokud se chcete vydat na pořádný celodenní výlet, kde na trase najdete i pořádné kopce, není k zahození si při šlapání pomoct elektrickým pohonem.

„Někdo může odporovat, že to nepotřebuje, ale člověku se strašně zvedne akční rádius. Udělá si výlet a ví, že se vrátí a nebude zničený. Přitom je to pořád sport, stejně musíte šlapat. Motor vám jenom pomáhá,“ říká Pavel Přibyl, vedoucí skladu firmy Apache v Hostivici, která kola vyrábí.

Můj víkendový test krosového elektrokola Matto E3 spočíval v projetí některých pražských cyklostezek, ale i okolí hlavního města. Moje cesta začala v Troji. Podél Vltavy se můžete vydat do obou směrů. Jak přes trojský kanál a zoo pěkně po rovině až do Kralup, tak na opačnou stranu směrem k centru. Tudy jsem se vydal já. Přes Karlín až na náplavku. Tam se pravda nejede nejlépe, ale zase je to fajn zastávka na občerstvení.

Trochu kopcovitého terénu jsem si užil cestou na Vyšehrad a Podolí. Další kilometry jsem polykal znovu podél řeky až do Modřan. Takový výšlap Modřanskou roklí dá normálně zabrat, ale s elektrokolem se vyvezete celkem v pohodě.

Po různých površích v metropoli můžete jet jak na městském kole, tak na krosovém. Ale zvládnete to také se skládačkou. Kvalitní elektrokolo s nízkou váhou, optimálním dojezdem a vysokým komfortem – takové bývají nejčastější požadavky zákazníků.

„Musí mít představu, kam a kde budete na tom kole jezdit. Samozřejmě hrají roli také finance,“ uvádí Přibyl. Nejlevnější modely začínají na 20 tisících, luxusnější se pohybují od 30 do 50 tisíc korun. Vždy je dobré si kolo před koupí vyzkoušet.



  • tisknout
  • sdílet
  • máte tip?


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.