Prodloužený provoz pátečního a sobotního metra byl zaveden v září roku 2010 před komunálními volbami, skončil právě v noci na 4. března.
Pražský Dopravní podnik totiž hledá kvůli omezeným financím způsoby, jak ušetřit. Začíná proto mimo jiné omezovat rozsah hromadné dopravy. Jako první přišlo na řadu zkrácení víkendového provozu metra a navazujících spojů. Metro dosud na všech trasách jezdilo v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli o 50 až 60 minut déle. Poslední souprava tak vyjížděla z depa kolem jedné hodiny po půlnoci.
"Město by mělo své obyvatele a návštěvníky do hromadné dopravy lákat a ne jim přepravu znesnadňovat," komentovala omezení pražské MHD za organizátory večerního happeningu Alena Rybníčková. "Cestující není balík, jehož přepravu můžeme optimalizovat. Balíku je jedno, jestli musí přestupovat a jak dlouho čeká na svůj spoj," doplnila.
Dopravní podnik podle jejího názoru omezuje služby a snižuje komfort městské dopravy.
Podle náměstka primátora a radního pro dopravu Josefa Noska nebyla ale kapacita metra dostatečně využita a noční spoje jen zbytečně "vozily vzduch". Město zrušením prodlouženého provozu metra ušetří ročně 55 milionů korun.
Další rozsáhlejší omezování pražské dopravy plánuje magistrát na červen. Úspory by mohlo přinést prodloužení intervalů u některých spojů, pravděpodobně dojde i na rušení duplicitních a málo využívaných spojů.
Dopravnímu podniku letos na provoz chybí kolem 700 milionů korun, o které mu město snížilo dotaci v rámci plošných pětiprocentních škrtů.