Klimatizované vozy jezdí například v lotyšské Rize. A to i přesto, že v Lotyšsku je chladněji než v Česku.
Pokud se Dopravní podnik s výrobcem dohodne, ten by začal začal všechny nově vyrobené vozy dodával vybavené navíc klimatizací příští rok. "Dopravní podnik nás požádal, aby ji nové tramvaje měly, a proto teď pro něj připravujeme nabídku na přesně takovou tramvaj," potvrzuje za Škodu Transportation Roman Binder.
Nová verze ForCity by tak měla i další výhodu - začala by se vyrábět bez motorů v přední části vozu, což už dříve kritizovala opoziční TOP 09. Nelíbilo se jí, že jsou umístěny na "citlivém" místě tramvaje a při srážce například s automobilem by se mohly snadno poškodit.
"Tramvaj má nyní velmi silný výkon a takový není potřeba, tudíž by Škoda místo předních motorů dávala do vozů klimatizaci," vysvětluje důvod rozhodnutí ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák.
Podle něj by se za klimatizaci a tím i komfortnější cestování nemuselo doplácet. "Zatím to vypadá, že peníze ušetřené za odmotorizování vozů se investují do klimatizace a cena by se neměla navýšit," tvrdí Dvořák.
Nyní se tramvaj bez motorů v přední části vozu zkouší. Je totiž potřeba zjistit, zda si bez nich skutečně poradí v členitém pražském terénu.