Dopravní podnik hlavního města Praha teď podle své mluvčí Moniky Lojínové hledá náhradní řešení, chystá proto terminál a parkoviště u plánované stanice Veleslavín.
Jednou z podmínek kladného stanoviska odboru ochrany prostředí pražského magistrátu k výstavbě prodloužení metra bylo to, že úsek bude zprovozněn "až v návaznosti na realizaci a zahájení provozu autobusového terminálu a parkoviště P+R na Dlouhé Míli." Terminál měl být součástí modernizace železniční trati Praha - Kladno s odbočkou na letiště.
Tato podmínka je ale v příštích letech nesplnitelná, podnik proto hledá náhradní řešení. "V současně době se připravuje k realizaci dopravní terminál Veleslavín, který bude kromě autobusového terminálu obsahovat i více než 100 parkovacích míst P+R. V rámci schvalovacího procesu žádosti o dotaci z Operačního programu Doprava je Evropská komise o způsobu řešení této záležitosti průběžně informována," sdělila Lojínová.
Kvůli úsporám ale původně hrozilo, že ani u stanice Veleslavín záchytné parkoviště nebude. Na Dlouhé Míli se navíc počítalo s výrazně větším parkovištěm, které mělo nabídnout několik stovek parkovacích míst.
Prodloužení metra A
|