Průměrné stáří autobusů, které v Praze nasazuje Dopravní podnik v rámci jednotlivých autobusových linek, je devět let. V loňském roce nakoupil podnik celkem 50 nových nízkopodlažních autobusů, z toho sedmnáct kloubových a patnáct midibusů.
"Vzhledem k nákupu dalších vozů počítáme s tím, že se průměrný věk autobusů o něco málo zase sníží. Průměrné stáří našich autobusů je ale zcela v normě," uvedla mluvčí Dopravního podniku Ilona Vysoudilová.
MHD v PrazeV Praze jezdí v rámci MHD 13 dopravců. Největší z nich je Dopravní podnik, který má 1 141 autobusů. Loni do ulic metropole vyjelo 104 nových autobusů, nejvíc jich nakoupil Dopravní podnik, celkem 50. Z nich je 17 kloubových a patnáct midibusů. Soukromí dopravci nakoupili loni dohromady pět kloubových a 44 nízkopodlažních vozů. |
Nové autobusy SorCity poznají cestující od těch starých hned na první pohled. Mají totiž čtvery dveře, zatímco všechny starší typy mají pouze troje. Autobusy jsou navíc oproti těm úplně nejstarším vozům navíc ještě nízkopodlažní a uvnitř mají monitory, na kterých naskakují jednotlivé zastávky dané trasy.
V Praze je 104 nových vozů
Kromě klasických a kloubových autobusů se ještě dopravce chystá vypsat výběrové řízení na nákup takzvaných midibusů, tedy jakýchsi malokapacitních autobusů. Nyní jezdí například v Praze 2 nebo zajíždí do areálu nemocnice Na Bulovce.
"Výběrové řízení by mělo být připraveno v nejbližší době. Kdy ale midibusy dorazí, to v tuhle chvíli nelze předpovídat," uvedla Vysoudilová.
Autobusy loni v Praze nevyměňoval za nové jen Dopravní podnik, ale i ostatní dopravci, kteří jezdí na autobusových linkách a jsou součástí Pražské integrované dopravy. Ti si pořídili celkem 54 nových autobusů, z nichž je 44 nízkopodlažních. Nejvíce jich pořídila firma About Me. Celkem osmnáct autobusů, což jsou všechny, které tato společnost v Praze na trasy poslala.