Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pražské mosty stárnou a některé čeká důkladná oprava

  15:43aktualizováno  15:43
Několik pražských mostů se potýká se svým stářím a neutěšeným technickým stavem. Nejhůře je na tom v současnosti Libeňský most. U něj se čeká na rozhodnutí, jestli se bude opravovat, nebo bourat.

Libeňský most

Nad Libeňským mostem visí velký otazník o jeho existenci. Kvůli stáří ale také povodním je most v havarijním stavu. Technická správa komunikací chce most rekonstruovat, což obnáší i jeho rozšíření. Tomu se ale brání nejen obyvatelé, ale také radnice Městské části Prahy 7. Proti jsou i Národní památkový ústav a Česká komora architektů. Úpravy by totiž znamenaly výraznou změnu této architektonické a technické památky. Drastičtější, ale také možnou variantou, je stržení mostu a výstavba nového.

Hlavní město Praha dnes prezentovalo analýzu Libeňského mostu, kterou si nechalo zpracovat u Kloknerova ústavu ČVUT Praha. Posudky připouštějí variantu rekonstrukce mostu při zachování stávající šíře 21 m.

Branický most (Most inteligence)

V loňském roce v listopadu skončila oprava mostu, po němž vede železniční trať. „Oprava spočívala v obnově hydroizolací a sanaci mostních oblouků,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš. Cyklistická komise na pražském magistrátu si pohrávala s myšlenkou výstavby cyklostezky v místě, které zůstalo volné pro druhou kolej. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) tomu však není nakloněna. „Nyní sice kapacitně most vyhovuje i jako jednokolejný, ale stále si chceme ponechat možnost rezervy pro navýšení jeho propustnosti do budoucna,“ dodal Illiaš.

Negrelliho viadukt

Je nejdelším železničním mostem v Česku a je zároveň nejstarším pražským mostem. V současné době probíhá řízení k vydání stavebního povolení na druhou část rekonstrukce viaduktu. Vzhledem k tomu, že ještě nebyly vykoupeny všechny pozemky, posouvá se také předpokládaný termín začátku stavby. Ten lze očekávat nejdříve na začátku příštího roku. Její doba se odhaduje na dva a půl roku. Doprava na mostě by se tak zastavila na dva roky a z tohoto důvodu bude omezen, respektive upraven provoz ze směru Kladno a Kralupy nad Vltavou. V prostoru současné stanice Praha–Bubny se počítá se zřízením provizorního nástupiště s možností přestupu na městskou hromadnou dopravu.

Železniční most na Výtoni

Správa železniční dopravní cesty má v plánu kompletní rekontrukci tohoto mostu. „Do doby rekonstrukce jej budeme pouze udržovat v provozuschopném stavu,“ sdělil mluvčí správy Illiaš. Ve hře jsou stále dvě řešení, buď pouze oprava současného mostu, nebo přístavba druhého. Jestliže zvítězí varianta s přístavbou, znamenalo by to, že na starém mostě zbude pouze jedna kolej a na nové přístavbě by byly položeny koleje dvě. Náklady na stavbu se zatím odhadují na 3,2 miliardy korun s tím, že by současně má vzniknout nová stanice Výtoň. Druhá varianta bude obsahovat rekonstrukci, či přestavbu mostu. Podle zvoleného řešení se celková cena stavby může pohybovat v částce okolo 5 miliard korun. Termín pro realizaci je v rozmezí 2019 až 2021.

Most Závodu míru

Tento most stojí na nejjižnějším okraji Prahy a při nedávné opravě vozovky se na něm tvořily dlouhé kolony. K jízdě do vnitřní Prahy ho totiž využívají zejména lidé bydlící v satelitních sídlech na jihovýchodním okraji metropole. Stejně tak se na něm tvoří kolony v letním měsících, kdy na jih od města odjíždějí nebo se z něj vrací Pražané.

Autor: Metro.cz


19 tweetů ze života rodičů, které vás rozesmějí
19 tweetů ze života rodičů, které vás rozesmějí

Hlášky, které bez dětí nevymyslíte.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.