Mobilní Metro.cz

­Obousměrné tramvaje Tatra KT8D5 v Maďarsku. | foto: wikipedia/Jan Groh, Metro.cz

V Praze budou jezdit ojeté tramvaje z Maďarska. Pomohou při výlukách

Vydáno 14.01.2016 Metro.cz
Jezdily v Maďarsku a nejsou nejmladší, přesto do nich Praha investovala. Řeč je o ­obousměrných tramvajích Tatra KT8D5. Jeden z těchto stojů už je ve střešovické vozovně a čeká na omlazovací kúru.

Metropole se rozhodla nakoupit tyto stroje nikoliv z ­nostalgických důvodů, ale spíš z ­nouze. Letos dopravní podnik plánuje rekonstruovat tratě v Karlíně a v Nuselské ulici, a proto bude potřebovat co nejvíce obousměrných tramvají.

„Ty se hodí při výlukách, protože umožňují lépe zajistit obsluhu úseků, na jejichž konci není smyčka. Takový provoz je levnější než nasazení náhradní dopravy podél trati,“ říká Filip Drápal, mluvčí Ropidu. Dopravní podnik obousměrných tramvají nemá dost, a­ proto musí sáhnout pro ty, které ještě nedávno brázdily maďarské město Miskolc.

„Dopravní podnik kupuje tyto vozy, jelikož může získat obousměrnou tramvaj za zhruba poloviční náklady tím, že si ji zmodernizuje ve svých dílnách. Stejně jako zmodernizoval čtyřicet šest pražských obousměrných vozidel typu KT8D5,“ píše se na oficiálním facebookovém profilu Pražské integrované dopravy.

„Zatím byla uzavřena kupní smlouva na dva tyto vozy. Jeden vyjde dopravní podnik na 52 tisíc eur (1,4 milionu korun),“ uvedl Jiří Štábl, mluvčí dopravního podniku. „Rádi bychom tyto tramvaje začali během letošního roku rekonstruovat,“ dodal mluvčí Štábl.

Na Facebooku se řada lidí ptala, proč dopravní podnik nekoupí obousměrné vozy nové. Škoda Transportation však doposud pro Prahu takovou tramvaj nevyrobila.

„Vývoj obousměrných vozů 15T by byl daleko nákladnější a složitější. Taková úprava není úplně jednoduchá, navíc obecně by se v takovém případě muselo vypsat zcela nové výběrové řízení,“ píše v ­reakci na dotazy Ropid.

Sdílet článek

Komentáře