Nejvytíženějším tramvajovým uzlem v Praze je Anděl.

Nejvytíženějším tramvajovým uzlem v Praze je Anděl. | foto: Eva Fryšarová, MF DNES

Pražskými tramvajemi se při sčítání svezl více než milion cestujících

  • 2
Pražskými tramvajemi se za den sveze kolem jednoho milionu lidí. Ukázal to průzkum, který mezi cestujícími udělal Ropid spolu s Dopravním podnikem v polovině května. Mezi nejvytíženější tramvajové linky přitom patří čísla 22, 9 a 10. Nejfrekventovanější tramvajová křižovatka je ta na Andělu.

Průzkum sledoval obsazenost všech tramvajových spojů a obraty na všech zastávkách mezi šestou hodinou ranní a jedenáctou večerní. Při sčítání zaznamenal celkem 1 078 920 cestujících.

Oproti minulému průzkumu, který proběhl před třemi lety, nedošlo k výraznější změně počtu cestujících, a to ani během dopravních špiček. Průzkum také potvrdil úspěšnost páteřních tramvajových linek.

"Například od zavedení linky 22, která byla v září 2008 sloučena s linkou 23, významně přibylo cestujících díky zkrácení intervalů v jejích okrajových úsecích," informoval Filip Drápal, mluvčí společnosti ROPID, která má pražskou dopravu na starosti.

Nejvytíženější je "dvaadvacítka"

Navíc se také ukázalo, že linka 22 je nejvytíženější ze všech pražských tramvají. "Tramvaj číslo 22 jedoucí z Bílé Hory na Nádraží Hostivař svezla v den sčítání 125 264 osob. Zhruba o 15 tisíc lidé méně jelo v pořadí druhou linkou 9, která spojuje Sídliště Řepy a zastávku Spojovací. Na třetím místě skončila '10' mířící z Řep pro změnu do Ďáblic s více než 67 tisíci cestujícími," dodal Drápal.

Průzkum zároveň sledoval i počet cestujících pohybujících se na tramvajových dopravních uzlech. Nejvíc vytížená je podle něj křižovatka Anděl na Smíchově, kde bylo zaznamenáno 87 676 osob. Po něm následuje náměstí I.P.Pavlova s 69 554 osobami a trojici uzavírá Palmovka, kde za den prošlo 57 770 cestujících.

"Od posledního průzkumu jsme zaznamenali mírný pokles počtu cestujících na tehdy nejvytíženější pražské trati mezi I.P.Pavlova a Karlovým náměstím, jde o zhruba čtyři tisíce lidí v každém směru. Pokles zřejmě souvisí se zavedením expresní autobusové linky 125, která jezdí po Jižní spojce mezi Jižním Městem a Smíchovem, což odlehčilo právě přestupnímu uzlu na I.P.Pavlova," vysvětlil Drápal.

Výsledky průzkumu poslouží teď jako vodítko pro další dimenzování tramvajové sítě v Praze a pro možné lokální úpravy vedení jednotlivých linek a jízdních řádů, aby spoje byly obsazeny co možná nejvíc vyváženě.