Ilustrační snímek | foto: Bořivoj Černý, MAFRA

Pražští taxikáři chtějí zvýšit sazbu za kilometr až na 45 korun

  • 195
Pražští taxikáři chtějí zvýšit maximální cenu za kilometr v Praze. Nově by se cena měla pohybovat v rozmezí 38 až 45 korun. Magistrát ji z dostupných podkladů spočítal na 32 korun, což podle taxikářů ovšem pokrývá pouze náklady. V současnosti je maximální cena stanovená vyhláškou na 28 korun.

Po úterním jednání na magistrátu to řekl mluvčí Asociace koncesionářů v taxislužbě (AKT) Daniel Tarljovski. Do pátku mají řidiči předložit úřadu doplněné podklady, podle kterých se bude cena přepočítávat. Známá by mohla být za dva týdny.

„Problematická je průměrná rychlost po Praze a počet zakázek za osm hodin. Až dodáme správná čísla, tak uvidíme, co nakonec vyleze,“ uvedl majitel společnosti AAA Radiotaxi Jiří Kvasnička. Podle Tarljovského mají zástupci taxislužeb dodat podklady do pátku, příští týden je magistrát zpracuje a obě strany budou dál jednat.

V Praze je několik tisíc řidičů taxislužby. Podle magistrátu jich ale podklady pro vypočítání ceny dodalo jen asi 25.

„Ztratili jsme tak čas a zástupci taxi nás vrátili na začátek této problematiky. Budeme teď do pátku čekat na relevantní podklady,“ uvedla primátorka Adriana Krnáčová (ANO).

Byla by pro vás cena za kilometr jízdy 45 korun přijatelná?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 sobota 3. října 2015. Anketa je uzavřena.

Ne
Ne 1747
Ano
Ano 71

Taxikáři kromě nejvyšší povolené ceny jednají s ministerstvem financí také o jednotné ceně za kilometr. Pokud jednání nepovedou ke shodě, mluvčí AKT nevyloučil další protestní akce.

Poslední stávku, kterou chtěla zablokovat dopravu v centru, asociace svolala na 1. září, nakonec ji po příslibu změn od primátorky odvolala. Cena se naposledy měnila v roce 2007, náklady se ale od té doby podle AKT zvýšily.

Magistrát a taxikáři dál debatují o podobě připravované novely zákona a vyhlášky týkající se taxislužby. Zástupci taxikářů by měli přijít s návrhy týkající se standardů, tedy mimo jiné toho, jaká budou pravidla pro odění řidičů a označení vozidel. Zkoušky z jazyka a z místopisu, kvůli kterým opakovaně protestovali, podle primátorky zůstávají sporným bodem. Diskusi o zkouškách chce Praha znovu otevřít poté, co s taxikáři dojedná standardy.

Praha má dlouhodobé problémy především s nepoctivými taxikáři. Podle informací magistrátu je v metropoli 2000 aktivních provozovatelů taxislužeb, přes 4600 evidovaných vozidel a téměř 5500 řidičů.

1. září 2015