Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Praze by mohla zmizet polovina tramvajových linek. Kvůli přečíslování

  10:19aktualizováno  11:42
Z pražské tramvajové sítě by mohlo zmizet několik linek. V jednom ze tří návrhů změn MHD to navrhuje organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD. Počtu vozů v ulicích by se ale změny nedotkly, jezdilo by jich stále stejně. Změny mají začít platit od 1. července 2016.

Tramvaj (ilustrační foto) | foto: Honza Groh - Wikimedia Commons

„Je to jeden z návrhů, který by pro Prahu znamenal určitou revoluci, kdy by zůstaly pouze páteřní linky. Ve světě to tak v některých městech funguje,“ řekl ředitel Ropidu Petr Tomčík.

V praxi by to znamenalo, že by místo 21 linek jezdilo Prahou pouze asi 16 linek. Snížení počtu čísel by znamenalo, že by byly odstraněny tzv. proklady spojů, kdy se stává, že v některých úsecích jedou za sebou dvě tramvaje a následně nastává v jízdním řádu mezera, kdy cestujícím nepřijede žádný spoj.

„Znamenalo by to, že na každé zastávce by došlo ke zkrácení intervalů. Tramvaje by jezdily každé dvě či čtyři minuty a díky takto krátké prodlevě nebude nutné linky mezi sebou koordinovat,“ řekl iDNES.cz Tomčík.

V současné chvíli řeší Ropid problémy tramvajové sítě, po ní přijdou na řadu autobusy. V rámci metra žádné úpravy nechystá. V tramvajové síti je podle Tomčíka asi třicítka problémů, které musí vyřešit. Jde například o problém s kapacitou spojů v Letenské ulici v Praze 1, v Ječné v Praze 2 nebo Seifertově v Praze 3.

„Současně probíhá příprava rozsáhlé ankety pro cestující. V následujících týdnech se objeví na řadě pražských tramvajových zastávek různé druhy otázek, které budou umožňovat cestujícím, aby se do procesu přípravy změn aktivně zapojili,“ uvedl mluvčí ROPID Filip Drápal.

Ropid zamýšlí změny v MHD od letošního 1. července. Jak přesně budou změny vypadat, zatím není jasné. Ropid chystá tři návrhy, které bude konzultovat s radnicemi a magistrátem, který nakonec rozhodne, kterou z nich zavede. Každá z variant pak bude obsahovat seznam výhod i nevýhod a finanční náročnost.

„Naším cílem je, aby změny nestály žádné peníze. Zároveň mohu říct, že ani v jedné variantě nedojde k tomu, že by z ulic fyzicky mizely tramvaje,“ řekl Tomčík. Varianty chce mít hotovy do konce února.

Autoři: ,


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.