Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přemostění Jizery v Boleslavi nabírá skluz, stavbařům hrozí sankce

  15:38aktualizováno  15:38
Řidičům v Mladé Boleslavi hrozí, že budou dál projíždět kolem staveniště přes řeku Jizeru a čekat v otravných kolonách před semaforem u příliš úzkého mostu do Čejetic. Nový most, který měl přinést zlepšení, totiž stavební firma zřejmě nestihne dokončit v plánovaném termínu.

Řidičům hrozí, že budou dál stát v kolonách před mostem z Mladé Boleslavi do Čejetic. | foto: www.mb-net.cz

To, že je termín dokočení v ohrožení, zhotovitel podle náměstka primátora Michala Kopala přiznal na nedávné tiskové konferenci. I když má stavba být hotová do 4. října, firma připustila, že most bude zcela dokončený až v závěru letošního roku - tedy s víc než dvouměsíčním skluzem.

„S tím zásadně nesouhlasíme a oficiálně je vyzýváme, aby přijali taková technická a organizační opatření, aby ke skluzu nedošlo,“ uvedl Kopal. Při nesplnění termínu bude město podle něj uplatňovat vůči zhotoviteli sankce.

Je přitom zajímavé, že například v případě stavby krytého bazénu prodloužila před týdnem rada města termín dokončení stavby o 41 dnů - a bez sankcí. Odůvodnila to tím, že se vyskytly neočekávané komplikace se skalnatým podložím a přípojkou elektřiny. Řada stavebních firem účastnících se tendru přitom podle informací MF DNES na skalnaté podloží předem upozorňovala.

Firmy slibují: 4. října se pojede

Radnice v minulém týdnu iniciovala jednání s lídrem sdružení, které stavbu provádí. Na něm firma potvrdila, že dílo do stanoveného termínu není schopná dokončit. Upozorňuje však, že je nutné rozdělit samotné zprovoznění mostu a dokončení celé stavby. 

„Uděláme vše pro to, aby řidiči mohli již od 4. října jezdit po novém mostě,“ řekl pro MF DNES Zdeněk Hlasivec ze společnosti Stavby mostů, která zastřešuje sdružení firem, jež most staví. „Pokud ale budeme uvažovat celé dílo jako kompletní dokončení stavby včetně likvidace starého mostu, je možné, že k nějakému prodloužení termínu dojde. O tom budeme s městem nadále jednat.“

Podle Bořivoje Horáka ze společnosti H-Intes však stavební sdružení za zpoždění nemůže. Stavbaři se shodují, že nejméně jeden a půl měsíce zdržení způsobili vlastníci sítí, které se na nový most musí přeložit – tedy plynovodu, elektřiny, horkovodu či datových kabelů. 

„Setkali jsme se s velmi špatným přístupem a dlouhými lhůtami. Pak je otázkou, na čí straně je vina a zda bychom měli být sankcionováni,“ upozorňuje Hlasivec.

Město jako investor vyzvalo firmu, aby udělala vše pro eliminaci skluzů. Jedná se především o konstrukci nového mostu na levém břehu, opěru na pravém břehu a dokončení definitivních přeložek, také na pravém břehu.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.