Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nájezd z Pražského okruhu je hotový několik měsíců, auta na něj nesmí

  10:58aktualizováno  10:58
Řidiči, kteří jezdí po Pražském okruhu, už několik měsíců míjejí nové rampy, které jim mají zkrátit cestu směrem k obchodnímu centru na Zličíně a opačně na středočeské Chrášťany. Přestože zde prakticky nepotkají stavaře, zůstávají nájezdy zavřené. Definitivně zprovoznit by se měly letos v červenci.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto:  Michal Šula, MAFRA

„Již několik měsíců jezdím kolem hotových sjezdů u obce Chráštany a nejde mi do hlavy, proč je neotevřou. Ulevilo by se jednak Zličínu, tak i nám řidičům,“ napsal do redakce rozhořčený řidič.

Není sám. Spousta motoristů kroutí hlavou nad tím, že prostor u výjezdu na 23. kilometru do ulice Na Radosti, který by mohl výrazně zkrátit cestu oběma zmíněnými směry, je nadále zabarikádován betonovými pláty. A že už několik týdnů zde neviděli jediného dělníka.

Všechny čtyři rampy (nájezd a sjezd v každém směru Pražského okruhu) přitom měly být zprovozněny už několikrát, naposledy letos v dubnu (psali jsme zde).

Podle Ředitelství silnic a dálnic se tak dosud nestalo proto, že ještě nejsou vybudována všechna svodidla v okolí retenčních nádrží.

„Provozní úsek ŘSD vydal nesouhlasné stanovisko pro provozování odbočných větví ulice Na Radosti do doby, než se dostaví tlumiče nárazu a svodidla kolem obou retenčních nádrží. A to kvůli bezpečnosti provozu. Tyto práce začnou tuto sobotu,“ napsala iDNES.cz mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Řidiči se však už podle jejích slov zprovoznění všech nájezdových ramp dočkají brzy. „Termín dokončení je v červnu, proto 1. července bude zprovozněna celá stavba,“ uvedla mluvčí.

Na stavbě nájezdů přitom ŘSD pracuje už od roku 2009. V září 2010 ji ale zastavilo ministerstvo dopravy, když kvůli nedostatku peněz odkládalo některé projekty.

O dva roky později se na místě sice opět začalo stavět, ale po dvou měsících - v listopadu 2012 se stavba opět zastavila. Tentokrát kvůli archeologickým nálezům. Práce na vykopávkách skončily v listopadu 2013.

Původní termín dokončení se tak posune o tři roky.

Z nových nájezdových ramp pak podle dřívějších informací organizace Ropid budou těžit i cestující, kteří jezdí autobusy linky 100 na letiště a 336 do Hostivice.

Obě linky by totiž měly cestou z obratiště u metra Zličín jezdit právě tudy (přes zastávku Depo Zličín) a nemusely by tak už na okruh sjíždět po předchozím „obkroužení obchodního centra“ a nájezdu na část dálnice D5.

Autor:




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Otevření prodloužené trasy C metra
Do Letňan pojede v sobotu večer MHD častěji, kvůli show Robbieho Williamse

Pražský dopravní podnik posílí v sobotu odpoledne dopravu v okolí Letiště Letňany, kde večer vystoupí britský zpěvák Robbie Williams. Častější jízdy metra a...  celý článek

Až do roku 1902 telefonní centrála sídlila na Malém rynku v Richtrově domě (na...
Pražané si poprvé telefonovali před 135 lety, zdravili se „ha, hej“

Pražané si mohli promluvit přes „amerikánský“ vynález, tedy telefon, před 135 lety. Posloužila jim k tomu nová ústředna, která od srpna roku 1882 spojovala...  celý článek

Volné prostranství u hotelu InterContinental v Pařížské ulici v Praze 1.
Lidé odmítají zástavbu volného prostranství v Pařížské ulici. Chtějí zeleň

Náměstíčko u pražského hotelu InterContinental, jedna z mála volných ploch v této části centra, se má proměnit ve stavební pozemek. Z rozhodnutí Institutu...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.