Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Metro D nemá být jen odbočkou céčka, dopravce chce dražší variantu

  10:17aktualizováno  10:17
Plánovaná trasa D pražského metra by měla mít na Pankráci vlastní stanici, neměla by se tedy stát pouhou "odbočkou" z linky C, jak se plánovalo. Variantu s přestupem mezi C a D vybralo představenstvo dopravního podniku a doporučilo ji ke schválení městu. Bude ale o miliardy dražší.

Depo Písnice s autobusovým terminálem a obřím parkovištěm. | foto: Metroprojekt a.s.

Náklady na vybudování trasy s přestupní stanicí se odhadují na téměř 30 miliard korun, trasa s odbočkou by vyšla zhruba na 25 miliard.

O tom, která varianta bude nakonec zvolena, určí hlavní město. Rozhodnutí představenstva DPP nyní projedná dozorčí rada podniku a následně radní hlavního města.

Aby Praha získala na stavbu dotace z Evropské unie, musí podle generálního ředitele dopravního podniku Jaroslava Ďuriše město rozhodnout v řádu několika měsíců. Stavbu by pak podle dopravního podniku nešlo realizovat také bez významné podpory státu.

Představenstvo se podle Ďuriše pro variantu s přestupní stanicí rozhodlo z několika důvodů.

Jedním by bylo nepohodlí pro cestující v případě pouhé odbočky, kdy by z Pankráce mířily vždy dvě po sobě jedoucí soupravy po trase C na Háje, a až třetí souprava v řadě by jela po déčku do Písnice. Tím by se ale prodloužily na trase C intervaly.

"Na trase D by zároveň nemohl být interval pod šest minut," řekl ČTK Ďuriš.

Navíc by to podle něho ani nevyřešilo problém přestupování. Část cestujících by na Pankráci totiž musela přestupovat, stejně jako v případě výstavby přestupní stanice, pouze by nemuseli jezdit po eskalátorech "o patro" níž či výše.

Dalším důvodem je pak případné zamýšlené prodloužení trasy D z Pankráce směrem na náměstí Míru. "V tu chvíli by se musela stejně vybudovat přestupní stanice," uvedl ředitel.

Nová trasa D by měla měřit přes deset kilometrů a měla by obsloužit několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Odlehčit by měla lince C.

Kromě úseku od Pankráce na jih se v budoucnu počítá s trasou mezi náměstím Míru a Pankrácí. Vznikla by tak dopravní varianta k Nuselskému mostu, který bude třeba v budoucnu opravit.

Plánovaná výstavba trasy D pražského metra

Plánovaná výstavba trasy D pražského metra

Autoři: ,


Sledujte rekonstrukci Staroměstské radnice


 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pražské architektonické studio mar.s architects se pustilo do proměny...
Stylovou restauraci v Michli zdobí zrárna masa a grafika steaků

Pražské architektonické studio mar.s architects se pustilo do proměny restaurace v pražské Michli. Dock House potřeboval po deseti letech provozu atraktivnější...  celý článek

Mělnický starosta Ctirad Mikeš
Starosta Mělníka, který jel opilý, post neopustí. Zastupitelé ho podpořili

Ctirad Mikeš (Mé město), který v květnu řídil opilý, zůstává starostou Mělníka. Zastupitelé ho na pondělním jednání neodvolali, ač sám dal o své funkci...  celý článek

ilustrační snímek
Tuny odpadků zmizely ze sadu Třešňovka, nyní opět láká na čerstvé ovoce

V současnosti Praha spravuje čtyřicítku sadů, mezi nimi i jeden v Hrdlořezích. V obnoveném sadu Třešňovka právě dozrávají třešně na stovkách stromů. Další...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.