Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Metro D nemá být jen odbočkou céčka, dopravce chce dražší variantu

  10:17aktualizováno  10:17
Plánovaná trasa D pražského metra by měla mít na Pankráci vlastní stanici, neměla by se tedy stát pouhou "odbočkou" z linky C, jak se plánovalo. Variantu s přestupem mezi C a D vybralo představenstvo dopravního podniku a doporučilo ji ke schválení městu. Bude ale o miliardy dražší.

Depo Písnice s autobusovým terminálem a obřím parkovištěm. | foto: Metroprojekt a.s.

Náklady na vybudování trasy s přestupní stanicí se odhadují na téměř 30 miliard korun, trasa s odbočkou by vyšla zhruba na 25 miliard.

O tom, která varianta bude nakonec zvolena, určí hlavní město. Rozhodnutí představenstva DPP nyní projedná dozorčí rada podniku a následně radní hlavního města.

Aby Praha získala na stavbu dotace z Evropské unie, musí podle generálního ředitele dopravního podniku Jaroslava Ďuriše město rozhodnout v řádu několika měsíců. Stavbu by pak podle dopravního podniku nešlo realizovat také bez významné podpory státu.

Představenstvo se podle Ďuriše pro variantu s přestupní stanicí rozhodlo z několika důvodů.

Jedním by bylo nepohodlí pro cestující v případě pouhé odbočky, kdy by z Pankráce mířily vždy dvě po sobě jedoucí soupravy po trase C na Háje, a až třetí souprava v řadě by jela po déčku do Písnice. Tím by se ale prodloužily na trase C intervaly.

"Na trase D by zároveň nemohl být interval pod šest minut," řekl ČTK Ďuriš.

Navíc by to podle něho ani nevyřešilo problém přestupování. Část cestujících by na Pankráci totiž musela přestupovat, stejně jako v případě výstavby přestupní stanice, pouze by nemuseli jezdit po eskalátorech "o patro" níž či výše.

Dalším důvodem je pak případné zamýšlené prodloužení trasy D z Pankráce směrem na náměstí Míru. "V tu chvíli by se musela stejně vybudovat přestupní stanice," uvedl ředitel.

Nová trasa D by měla měřit přes deset kilometrů a měla by obsloužit několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Odlehčit by měla lince C.

Kromě úseku od Pankráce na jih se v budoucnu počítá s trasou mezi náměstím Míru a Pankrácí. Vznikla by tak dopravní varianta k Nuselskému mostu, který bude třeba v budoucnu opravit.

Plánovaná výstavba trasy D pražského metra

Plánovaná výstavba trasy D pražského metra

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.