Náklady na vybudování trasy s přestupní stanicí se odhadují na téměř 30 miliard korun, trasa s odbočkou by vyšla zhruba na 25 miliard.
O tom, která varianta bude nakonec zvolena, určí hlavní město. Rozhodnutí představenstva DPP nyní projedná dozorčí rada podniku a následně radní hlavního města.
Aby Praha získala na stavbu dotace z Evropské unie, musí podle generálního ředitele dopravního podniku Jaroslava Ďuriše město rozhodnout v řádu několika měsíců. Stavbu by pak podle dopravního podniku nešlo realizovat také bez významné podpory státu.
Představenstvo se podle Ďuriše pro variantu s přestupní stanicí rozhodlo z několika důvodů.
Jedním by bylo nepohodlí pro cestující v případě pouhé odbočky, kdy by z Pankráce mířily vždy dvě po sobě jedoucí soupravy po trase C na Háje, a až třetí souprava v řadě by jela po déčku do Písnice. Tím by se ale prodloužily na trase C intervaly.
"Na trase D by zároveň nemohl být interval pod šest minut," řekl ČTK Ďuriš.
Navíc by to podle něho ani nevyřešilo problém přestupování. Část cestujících by na Pankráci totiž musela přestupovat, stejně jako v případě výstavby přestupní stanice, pouze by nemuseli jezdit po eskalátorech "o patro" níž či výše.
Dalším důvodem je pak případné zamýšlené prodloužení trasy D z Pankráce směrem na náměstí Míru. "V tu chvíli by se musela stejně vybudovat přestupní stanice," uvedl ředitel.
Nová trasa D by měla měřit přes deset kilometrů a měla by obsloužit několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Odlehčit by měla lince C.
Kromě úseku od Pankráce na jih se v budoucnu počítá s trasou mezi náměstím Míru a Pankrácí. Vznikla by tak dopravní varianta k Nuselskému mostu, který bude třeba v budoucnu opravit.