Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Jeřáb stavěl nový most na pražské tepně v Korunovační

  9:09aktualizováno  9:09
Už druhým dnem pokládali dělníci s pomocí těžkého jeřábu nosníky na nově budovaném mostě v pražské Korunovační ulici. Ve čtvrtek jich bylo položeno pět, dalších pět následovalo v pátek dopoledne. Pracuje se v pauzách mezi jízdami vlaků, takže výluka na trati nebyla nutná.

Frekventovaná Korunovační ulice prochází rekonstrukcí už od léta. Součástí je také demolice starého a vybudování nového mostu, který v budoucnu umožní provoz na dvoukolejné trati do Kladna.

V pátek probíhá překládka nosníků, které bylo nejdříve potřeba do Prahy dopravit ze společnosti Prefa Pro v Brandýse nad Labem.

Do metropole cestovaly v noci jako nadměrný náklad vždy večer před usazováním.

„Nosníky jsou spřaženy s železobetonovou deskou, opěry jsou štíhlé a vysoké. Mostní objekt je založen plošně, čemu odpovídá navržena šířka základů 5,5 metrů,“ popsala mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková.

Demolice starého mostu

Nosná konstrukce je se spodní stavbou spojena pomocí vrubových kloubů - jako rozpěrák.

Rekonstrukce mostu začala z kraje července přeložkou všech inženýrských sítí, které teď vedou přes provizorní lávku. V srpnu potom následovaly výluky na trati kvůli demolici starého mostu. Ten nový se začal stavět zhruba v polovině srpna.

V plánu je ještě provedení definitivních přeložek sítí, vozovkového souvrství a úpravy předpolí. Hotovo by mělo být koncem listopadu a zprovozněno 10. prosince.

Korunovační ulice, která prochází rekonstrukcí, bude opět plně průjezdná v polovině prosince. Ulice je uzavřena od letošního července. „Termín zprovoznění ulice byl naplánován do 31. prosince 2016, ale ten se nám podaří zkrátit minimálně o 14 dní,“ řekla Lišková.

Menší hluk v ulici Pod Kaštany

Technická správa komunikací zároveň zajišťuje rekonstrukci vozovky v části ulice Pod Kaštany.

„Cílem je snížení hlukové zátěže od ulice V Tišině směrem k náměstí Pod Kaštany a na náměstí a od křižovatky s Korunovační k ulici Na Zátorce,“ říká Lišková.

Kamenná dlažba se vyměňuje za asfalt po etapách. „Součástí rekonstrukce je i úprava odvodnění vozovky a následně budou opraveny přilehlé chodníky, které dostanou povrch z pražské mozaiky kladené do vzorů,“ dodala Lišková.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.