Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kvůli rekonstrukci se na D1 na Benešovsku postupně omezuje provoz

  14:00aktualizováno  14:00
Na D1 na Benešovsku začaly přípravné práce na uzavření poloviny dálnice a pokládku nového povrchu vozovky mezi Šternovem a Psáři. Doprava ve směru na Prahu byla od 49. kilometru svedena do jednoho pruhu a začala instalace provizorních betonových svodidel.

Rekonstrukce D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou přijde podle odhadů na 14 miliard korun | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Policie zatím nezaznamenala problémy v dopravě. "Dálnice D1 je v tuto chvíli zcela průjezdná bez jakýchkoliv komplikací. Nehlásilo nám nic ani jedno dálniční oddělení," uvedla před 12:30 mluvčí středočeské policie Štěpánka Zatloukalová.

Dělníci postupují od 49. kilometru u Psářů směrem ke Šternovu na 41. kilometru a zatím nestáhli dopravu do jednoho pruhu na celém úseku, aby co nejméně omezovali provoz. Denně by dělníci měli položit 1,5 až 2 kilometry betonových svodidel.

"Je to stažené do jednoho pruhu od 49. do 48. kilometru, rozměřují to a začínají dávat první svodidla," řekl Ivan Čásenský, který má na starosti technický dozor. Za 48. kilometrem směrem na Prahu řidiči zatím jezdí bez omezení v režimu dva plus dva. Postupně se ale bude úsek s jedním pruhem prodlužovat.

Doprava bude svedena na polovinu dálnice od 6. dubna, kdy dělníci začnou stejně jako v dalších dvou úsecích mezi Loktem a Hořicemi a mezi Jihlavou a Větrným Jeníkovem na druhé polovině dálnice odstraňovat původní vozovku a nahrazovat ji novým povrchem.

Zcela bude proto uzavřen jízdní pás ve směru na Brno a provoz se přesune do druhé poloviny dálnice, kde se bude jezdit ve dvou zúžených pruzích v obou směrech. Levý pruh bude široký 2,5 metru a pravý 3,15 metru.

Režim střídavé jízdy, který má zamezit souběžné jízdě vozidel vedle sebe v obou pruzích, už platí od neděle mezi Jihlavou a Větrným Jeníkovem (kilometr 112 až 104) a mezi Hořicemi a Loktem (kilometr 75 až 66). Na bezpečnostní opatření motoristy upozorňují nové značky, které se používají například v Německu.

Přes Vysočinu denně projede po dálnici kolem 35 tisíc aut, blíže k Brnu a Praze intenzita dopravy ještě stoupá. D1 je zhruba deset let za životností. Rekonstrukce začala loni. Oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva dopravy měla stát asi 14 miliard korun.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.