Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přívozy v Praze budou brázdit i ledovou Vltavu

  10:04aktualizováno  10:04
Přívozy na Vltavě se nezastaví ani přes zimu. Magistrát navýšil dotaci přívozům na 11,5 milionu. Pražané díky tomu budou moci jezdit přes Vltavu i během zimy. Dalším sponzorem Dopravního podniku je obchodní centrum Šestka. To platí ztráty nové autobusové linky.

Přívozy pojedou přes Vltavu i v zimě. Ilustrační foto | foto: Lukáš Bíba, MF DNES

Pražané, kteří si zvykli používat k přepravě přes Vltavu přívozy, se nemusí bát, že by s příchodem zimy jejich provoz skončil. Dopravní podnik rozhodl, že provoz všech až na jediný zachová po celý rok.

"Jejich vytížení je takové, že má smysl je provozovat bez přestávky. Kromě rekreačního využití totiž splňují i čistě dopravní funkci, kdy je cestující využívají k dopravě do školy a do zaměstnání," říká Filip Drápal z organizace Ropid, která v Praze sestavuje jízdní řády.

Během loňské zimní sezony fungovaly pouze linky na severu Prahy spojující trojský břeh se Sedlcem a s Podbabou. Teď budou vody ledové Vltavy nadále brázdit i další tři lodě s převozníky.

PŘÍVOZY V ZIMĚ 

1. Sedlec - Zámky

2. V Podbabě - Podhoří

3. Lihovar - Veslařský ostrov

4. Jiráskovo náměstí - Císařská louka

5. Nádraží Modřany - Lahovičky

Přívozy fungují v rámci MHD. Kdo má předplacený kupon, neplatí nic. Ostatní si musí koupit jízdenku za 26 korun. SMS jízdenka neplatí.

"Přívoz mez Lihovarem a Veslařským ostrovem je významnou alternativou pro spojení Podolí a dopravního uzlu Lihovar v Praze 5. Přívoz mezi Jiráskovým náměstím a Císařskou loukou zlepšuje přístupnost ostrova Císařská louka, protože ji spojuje s výtoňským i smíchovským břehem. A význam má zachovat i přívoz mezi nádražím Modřany a Lahovičkami," vysvětluje Drápal.

Nejoblíbenější je přívoz v Podhoří

Nejoblíbenější je přívoz mezi Podbabou a Podhořím. Během léta ji využívalo sedm set až tisíc lidí denně. Na řeku proto byly nasazeny dvě lodě. V zimě bude mezi břehy pendlovat pouze jedna loď, která najednou přepraví devět lidí. Během zimy se také interval z dvanácti minut se protáhne na dvojnásobek.

"Většina přívozů bude končit ve dvacet hodin. Pouze spojení mezi Lihovarem a Veslařským ostrovem končí ve 22 hodin a přívoz mezi Lahovičkami a nádražím Modřany v 19 hodin," dodává Drápal.

Na přívozech platí stejné podmínky a tarify jako v případě ostatní dopravy v Praze. Lístek pro ty, kteří nemají kupon, stojí 26 korun. "Na přívozech neplatí SMS jízdenka ani nepřestupní jízdenky pro jednotlivou jízdu," upozorňuje Drápal.

Další novinkou v pražské dopravě je autobusová linka 206 z Dejvické k obchodnímu centru Šestka.Linka bude zajíždět i do sídliště Na Dědině. "Bude zpoplatněna podle běžného tarifu. Ztrátu provozu pak bude platit obchodní centrum," uvedl Drápal.





 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Policii zavolali na místo střelby exekutoři, na které muž mířil.
Muž vzal zbraň a začal střílet do vzduchu, nadýchal dvě promile

Opilý muž střílel v pondělí večer v ulici Nad Šafránkou v Praze 6 ze své legálně držené zbraně. Na místo vyrazilo několik policejních hlídek a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Vlaky přestanou jezdit mezi Prahou a Hostivicí, nahradí je autobusy

Od pondělní půlnoci přestanou jezdit vlaky mezi pražským Masarykovým nádražím a Hostivicí. Kvůli výlukám je až do 3. září nahradí autobusy.  celý článek

Nehoda popelářského auta v pražské Doupovské ulici. (26. prosince 2011)
V serpentinách na Kladensku se převrátilo popelářské auto, dva zranění

V serpentinách u obce Libušín na Kladensku sjelo popelářské auto ze silnice a převrátilo se na bok. Záchranáři na místě ošetřili dva muže.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.