Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kvůli reklamaci svetru šel obchodník po mé kabelce, tvrdí zákaznice

  18:10aktualizováno  18:10
Příbramská policie řeší případ rozpáraného svetru. Zákaznice žádala po prodejci, aby nedávno zakoupený oděv opravil. Nahrubo zašitý šev se jí však nelíbil, a tak pohrozila obchodníkovi inspekcí. Na policii se obrátila poté, co muž údajně vtrhl do jejího auta a chopil se její kabelky.

Olga Wernerová u vietnamského obchodníka pořídila svetr pro malou dceru.

"Dceři se ale po čtrnácti dnech nošení začal párat od švu," vysvětluje žena důvody reklamace. Zašla tedy znovu k prodejci, aby svetr spravil. Když ho o pár dní později vyzvedávala, bylo jí řečeno, že si dítě závadu způsobilo samo, a že reklamaci nevyhověli. Přesto oděv opravili, jenže neodborně.  

S ledabylou opravou paní Wernerová nesouhlasila, a tak pohrozila prodejci Českou obchodní inspekcí. Z obchodu odešla a když nasedla do svého auta, obchodník prý za ní vyběhl, otevřel dveře vozu a začal se sápat po kabelce.

Hledal reklamační protokol?

Podle Wernerové hledal reklamační protokol. Jakmile žena z vozidla vyskočila a začala vytáčet číslo na policii, obchodník kabelku hodil pod vůz a šel pryč. Z tašky nic nevzal.

"Když se na nás lidé obrátí a mají v ruce důkaz jako je reklamační protokol, můžeme u daného prodejce provést kontrolu. Vždy je proto důležité si jej nechávat. Obchodník je vám povinen vám protokol vydat," říká mluvčí České obchodní inspekce Denis Gaidoš.

Redakce iDNES.cz se k prodejci oblečení, který sídlí v příbramské části Zdaboř, vydala i s kamerou. Redaktorka se zeptala, jak se incident odehrál a proč vietnamský prodejce vlezl ženě do auta. Dočkala se pouze odpovědi "Nerozumím, nemluvím česky". Když se problém snažila vyřešit s dcerou obchodníka, také neuspěla. O události prý neví.

"Obchodník musí ve lhůtě třiceti dnů reklamaci vyřídit, ať už pozitivně nebo negativně. Když reklamace není vyřízena ke spokojenosti zákazníka, spotřebitel má možnost obrátit se na soud," vysvětluje mluvčí ČOI Gaidoš.

To maminka na mateřské odmítá podstoupit, ale vzkazuje, ať si takovéto jednání lidé nenechávají líbit a brání se. "Adekvátní by přitom pro mě bylo, kdyby mi buď vrátili peníze, nebo bych si mohla výrobek vyměnit za jiný. To jsem ale nemohla," vysvětluje Wernerová.

Podle mluvčí příbramské policie Moniky Schindlové hrozí vietnamskému prodejci pokuta až tři tisíce korun za přestupek proti občanskému soužití.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.