Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zlevněný kupon na MHD v Praze koupilo 50 tisíc lidí, překvapili radního

  13:21aktualizováno  13:21
Zlevněný roční kupon na MHD, který lze v Praze použít od 1. července, si už koupilo padesát tisíc lidí. Přecházejí na něj i lidé, kteří doposud kupovali jednorázové jízdenky, nebo měli jiný krátkodobý kupon. Roční kupon je k dostání za 3 650 korun, zlevnil o více než tisícovku.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Martin Mráz

Magistrát i dopravní podnik v posledních týdnech pořádaly rozsáhlé kampaně. Zatímco dopravce o akci informoval prostřednictvím brigádníků, kteří u metra rozdávali letáky, náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek se do propagace zapojil sám, když se vydal do ulic rozdávat řidičům symbolické jízdenky na MHD (psali jsme zde). A jejich snaha se vyplatila.

Někteří lidé s nákupem čekali

Roční kupony na MHD většina lidí nakupuje na přelomu roku. Kvůli slíbené slevě nákup odložilo několik tisíc cestujících. Od září 2014 do letošního ledna se tak ročních kuponů meziročně prodalo o 15 tisíc méně. Naopak se zvýšil zájem o kratší časové kupony, od září do ledna téměř o třetinu.

„Očekávali jsme velký zájem, ale tak obrovský nápor je příjemným překvapením. Je vidět, že se podařilo cestujícím nabídnout opravdu atraktivní produkt,“ říká nyní Dolínek.

Radní věří, že si i díky této akci lidé uvědomí, že spoustu přesunů po Praze mohou absolvovat díky MHD rychleji a levněji než v autě. „Zejména centru města by se tak hodně ulevilo,“ dodal Dolínek.

Ve druhé fázi kampaně, která je naplánovaná na září, se na řidiče obrátí i dopravní podnik. I ten bude řidiče nabádat, aby přesedli na MHD.

„Velmi pravděpodobně přibyla dopravnímu podniku i řada nových cestujících. To je vedle sociálního aspektu jedním z klíčových cílů zlevnění,“ řekl mluvčí magistrátu Vít Hofman.

Prodávají se stovky kuponů denně

Dopravní podnik před spuštěním akce odhadoval, že tarifní změna, která kromě slevy na roční kupon přinesla rovněž cestování zdarma pro psy a doprovod dětí do 3 let věku, vyjde ročně zhruba na 400 milionů korun.

Tuto ztrátu by neměl dopravní podnik kompenzovanou (psali jsme zde). Velký zájem cestujících na tato čísla ale může mít dopad.

„V tuto chvíli je ještě těžké odhadovat konkrétní čísla. Zájem zákazníků neustává a prodáváme stovky nových kuponů denně, navíc lze čekat další vlnu náporu po prázdninách. Vše bude záležet na tom, kolik z prodaných kuponů si koupili noví zákazníci a kolik stávající. Na konci roku vše vyčíslíme,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Jaroslav Ďuriš.

Kupony stály před zlevněním 4 750 korun. Skoro čtvrtinové snížení ceny schválila rada hlavního města. 

Autor:


Témata: Praha, Praha-město




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.