Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

EU pošle Praze osm miliard na devatenáctimiliardové prodloužení metra A

  11:22aktualizováno  11:22
Na stavbu úseku pražského metra z Dejvic do Motola půjde z Evropské unie v přepočtu asi 8 miliard korun. Rozhodla o tom Evropská komise, která Praze schválila příspěvek z Fondu soudržnosti. Prodloužená trasa A má začít fungovat již v roce 2014.

Nový úsek linky metra A by měl být v provozu od roku 2014. Ilustrační snímek | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Celkem dá EU Praze 330 076 926 eur, tedy zhruba osm miliard korun. Stavba prodloužené trasy metra A bude stát zhruba 19 miliard korun. "Skutečná výše dotace však bude záviset na vývoji směnného kurzu koruny a eura," uvedlo ministerstvo dopravy.

Praze hrozilo, že dotaci nedostane. V původní žádosti, kterou EU dostala, totiž  chyběly některé slíbené stavby. Dopravce například slíbil, že do zprovoznění nového úseku metra A bude v provozu autobusový terminál a záchytné parkoviště P+R na Dlouhé Míli. Terminál měl být součástí stavby rychlodráhy z Prahy na Kladno. Plánovaná rychlodráha ale v příštích letech nebude.

"Realizací projektu dojde především ke zlepšení dopravní obslužnosti v severozápadní části Prahy, v oblasti sídlišť Červený Vrch a Petřiny a významně se zlepší dostupnost nemocnice v Motole," argumentovalo ministerstvo dopravy v žádosti o unijní peníze.

Na prodloužené trase metra A z Dejvic do Motola budou čtyři stanice. Celková délka trasy je přibližně šest kilometrů. Cestující se tu mají podle předpokladu poprvé svézt v roce 2014.

Zajímavostí je, že prodloužený úsek by se mohl stát prvním, na kterém bude možné telefonovat i v tunelu. Dopravnímu podniku se již ozvali operátoři. "DP je připraven o tomto záměru s operátory jednat a pro realizaci jim dát standardní podmínky pro umístění zařízení v prostorách metra," řekl již před časem mluvčí podniku Petr Vorlíček.

Autor:




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

RegioJet testuje nové vagóny Astra.
Lidé jsou unavení z uzavírek a výmolů na D1. Raději volí cestu vlakem

Počet cestujících vlakem mezi Brnem a Prahou se od roku 2010 téměř ztrojnásobil. Může za to konkurenční boj mezi Českými drahami a RegioJetem, ale hlavně...  celý článek

Nehoda popelářského auta v pražské Doupovské ulici. (26. prosince 2011)
V serpentinách na Kladensku se převrátilo popelářské auto, dva zranění

V serpentinách u obce Libušín na Kladensku sjelo popelářské auto ze silnice a převrátilo se na bok. Záchranáři na místě ošetřili dva muže.  celý článek

Lachtan Mamut se loučí s návštěvníky. Čeká ho přesun do německé zoo.
Lachtan Mamut opouští Prahu, kvůli dospělosti míří do německé zoo

Lachtan Mamut z pražské zoo začal dospívat, a tak musí v nejbližších dnech zamířit do nové skupiny v jedné z německých zahrad. Proto se v ním v pondělí v Praze...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.