Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stavební povolení na opravu Libeňského mostu se prodlouží. Za dva miliony

  14:35aktualizováno  14:35
Stavební povolení na rekonstrukci pražského Libeňského mostu, který na svoji obnovu čeká dlouhá léta, končí letos v září. Technická správa komunikací proto požádala o jeho prodloužení o dva roky. Pražští radní na to uvolnili 1,9 milionu korun. Získání nového stavebního povolení by stálo mnohem víc.

Libeňský most spojuje vltavské břehy od roku 1928. | foto: Robert RambousekMAFRA

Technická správa komunikací přistoupila k tomuto kroku proto, aby nedošlo ke zmaření dosud vynaložených investic, které představují téměř 20 milionů korun.

"Získání nového stavebního povolení by znamenalo znovu vše kompletně připravit, a to za daleko složitějších legislativních podmínek. Výdaje by v takovém případě byly minimálně 12 milionů korun," píše se v dokumentu, který dnes schválili radní.

Libeňský most se nachází se v ohbí řeky Vltavy, spojuje levobřežní čtvrť...

Rekonstrukce se bude týkat nejen všech mostních objektů, ale i přilehlých komunikací. Rovněž bude nutné přeložit inženýrské sítě uvnitř Libeňského mostu, a to od ulice Jankovcova v Praze 7 až ke křižovatce Palmovka v Praze 8.

Kromě toho bude vybudován i takzvaný inundační most, který bude sloužit jako preventivní ochrana v souvislosti s výstavbou protipovodňových opatření, jenž se bude využívat v případě velké vody. Součástí oprav bude i rekonstrukce tramvajové trati.

Most vydrží sloužit bez opravy nejvýše pět let

Téměř dva miliony korun, které radní silničářům na prodloužení stavebního povolení přidělili, využije společnost například na aktualizaci vedení inženýrských sítí podle nového stavu, na zpracování vícetisků aktualizované dokumentace k jednotlivým řízením včetně zákresů do katastrální mapy nebo na dopracování dokumentace podle výsledků projednání a případné úpravy.

Od roku 1928, kdy byl most uveden do provozu, nebyla ani jednou opravena nosná konstrukce. Kvůli velmi špatnému stavu na něj musel být v roce 2009 zakázán vjezd vozům těžším než 7,5 tuny. Navíc tu byla snížena rychlost i pro tramvaje na 20 kilometrů v hodině, navíc se přímo na mostě nesmějí potkat protijedoucí tramvaje.

Pokud se most nezačne opravovat, hrozí, že nejpozději do pěti let bude muset být uzavřen zcela. Celkové náklady na rekonstrukci se odhadují na 1,9 miliardy korun.

Autoři: ,




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Praze 8 platí modré zóny necelý týden (6.10.2016)
Oprávnění pro zóny bude on-line, řada řidičů se návštěvě úřadu nevyhne

Pražský magistrát spouští on-line systém prodloužení parkovacích oprávnění. Řada řidičů, kteří při registraci nezadali svůj e-mail, se ale osobní návštěvě...  celý článek

Airsoftová pistole, z níž v centru Olomouce v pátek 3. března 2017 po lidech z...
Muži se zřejmě nelíbil hluk dělníků. Střílel na ně airsoftovou pistolí

V sobotu dopoledne vyjížděli pražští policisté k nahlášené střelbě ve Strašnicích. Podnapilý muž v ulici Na Výsluní použil airsoftovou pistoli, aby odradil...  celý článek

Oblíbený první muž Košíř Matěj Hlaváček se zadlužil stavbou tramvajové trati a...
Starosta přivedl před 120 lety tramvaj do Košíř. Dluhy řešil výstřelem

Košířský starosta Matěj Hlaváček postavil a před 120 lety rozjel soukromou tramvajovou trať z pražského Anděla do Košíř. Tramvaj ho ale nakonec zruinovala....  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.