Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tramvajová linka se má prodloužit, lidé ze sídliště Dědina protestují

  9:40aktualizováno  9:40
O pět zastávek by se měla podle plánů prodloužit tramvajová linka, která nyní končí na Divoké Šárce. Radnice Prahy 6 ale požaduje přepracování projektu, lidem vadí třeba menší počet parkovacích míst.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Místo aby tramvaj sjela z Evropské ulice na obratiště a hlášení v zastávce Divoká Šárka upozornilo cestující, že se jedná o konečnou stanici, z reproduktorů zazní: „Příští zastávka Vlastina.“

Nikdo nemusí vystupovat, tramvaj pokračuje dál směrem do zastávky Dědinská. Do ní dnes zajíždějí pouze autobusy, to však chtějí dopravní podnik a Praha 6 změnit.

Nové tramvajové tratě

V Praze zůstává ve hře výstavba několika nových tramvajových tratí. Zda se jich lidé dočkají, záleží na rozhodnutí magistrátu a jejich zařazení do územního plánu.

  •  Zlíchov–Dvorce (v tomto případě by nejdříve musel vzniknout nový most přes Vltavu, o kterém se sice dlouhodobě uvažuje, zatím je však jeho výstavba v nedohlednu)
  • Budějovická–Dvorce
  • Na Veselí – Pankrác – Budějovická
  • Podbaba–Suchdol 
  • Kobylisy–Bohnice 
  • Chodovská–Spořilov–Opatov–Háje 
  • Smyčka Depo Hostivař 
  • Sídliště Modřany – Libuš 
  • Počernická 
  • Vinohradská – hlavní nádraží

Prodloužení tramvajové trati o pět zastávek z Divoké Šárky na sídliště Dědina však stojí v cestě tamní obyvatelé. Ti se bojí tří věcí: zvýšeného hluku, vzniku nové křižovatky a toho, že nebudou mít kde zaparkovat.

S výstavbou nové trati totiž v blízkosti konečné zastávky zmizí několik desítek parkovacích míst. Radnice Prahy 6 proto požaduje, aby byl projekt přepracován.

„Podporujeme tramvaj, ale nechceme křižovatku, která by přivedla tranzitní dopravu do míst, kde dnes není. Nepodceňujeme ani řešení úbytku parkovacích míst v souvislosti s výstavbou tramvajové trati,“ řekla zástupkyně starosty Prahy 6 Petra Kolínská (SZ), která je odpovědná za oblast dopravy.

Městská část proto požaduje několik úprav. Chce, aby se výstavba obešla bez nové křižovatky mezi ulicemi Navigátorů a U Silnice, odmítá také omezení automobilového provozu v ulici Vlastina. V neposlední řadě požaduje, aby byl současně s budováním trati vyměněn povrch okolních silnic za nízkohlučný a postaveno nové parkoviště.

Letos se stavět nezačne

Podle původních plánů měla výstavba nové trati na Dědinu odstartovat v letošním roce. Kvůli stížnostem obyvatel se však termín protáhne. „Stavba žádné zcela nové tramvajové tratě letos s jistotou nezapočne,“ říká technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský.

Cestující si tak na stavbu nové tramvajové trati budou muset počkat minimálně do příštího roku. Poté potrvá ještě zhruba další dva roky, než na prodlouženou trasu vyjedou první soupravy.

Sídliště Na Dědině ale není jediným místem, kam by do budoucna mohly zajíždět tramvaje. V pokročilejší fázi příprav je prodloužení tramvajové tratě z Barrandova přes Holyni do Slivence.

Tady by stavba za ideálních podmínek mohla odstartovat v příštím roce. Záležet však bude na tom, zda se dopravnímu podniku podaří sehnat peníze. Podle informací MF DNES přitom není situace v tomto ohledu příznivá.

Výstavba tramvajových tratí je poměrně nákladnou záležitostí. Položení jednoho metru kolejí vyjde i na několik set tisíc korun.

Pro představu: za necelých čtyři sta metrů nové tramvajové tratě do Podbaby zaplatil dopravní podnik zhruba 280 milionů korun. Dopravce využívá evropských fondů, díky nimž by mohl v budoucnu například protáhnout zmíněnou trať z Podbaby až do Suchdola.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.