Během následujících měsíců dojde ke kompletní rekonstrukci mostní konstrukce lanovky a také stanice Nebozízek. Kromě toho odborníci zkontrolují dráhu a vozy dostanou nové podlahy a vnější lak.
„Technici také provedou kontrolu elektrického zařízení lanové dráhy, výměnu tažného a brzdných lan, kontrolu tratě, ale i opravy objektů stanic lanové dráhy a řadu dalších úkonů směřujících k zajištění následného hladkého a bezporuchového provozu,“ řekl mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl.
Lanovka prochází pravidelnou revizí dvakrát ročně. Sedmiměsíční odstávka je unikátní.
„Nadcházející výluka je ojedinělá svou délkou a rozsahem oprav, kterými lanová dráha projde. Cestující se mohou těšit, že jim na jejím konci představíme zastávku Nebozízek ve zbrusu novém kabátě. Jde o další krok směrem ke zkvalitňování našich služeb,“ řekl vedoucí provozovny lanové dráhy Pavel Kejha.
Lanovka vozí Pražany a turisty na Petřín od roku 1891. Tehdy ještě jezdila s pohonem na vodní převahu. Provoz lanovky skončil během 1. světové války a obnoven byl až v roce 1932, to už jezdila na elektřinu.
Po sesuvech půdy v roce 1965, které způsobily zničení její tratě, byla znovu obnovena až v roce 1985, kdy byla také začleněna do systému MHD.
Dráha lanovky je dlouhá 510 metrů s převýšením 130 metrů. Dva vozy se mezi třemi zastávkami pohybují rychlostí čtyři metry za sekundu.